Rozpoznawalność marki sprawia, że łatwiej jest wprowadzić nowy produkt na rynek niż w przypadku mało popularnego brandu. Jeśli jeden produkt tej marki cieszy się dużym zainteresowaniem i kojarzy z dobrą jakością to niemal pewne, że inny produkt tej samej marki również odniesie sukces. W przypadku nowego produktu koszty promocji również są niższe, ponieważ marka już wcześniej zyskała popularność. Niektóre marki czerpią zyski z "użyczenia" wizerunku, czyli oznakowania swoją marką innych produktów, także takich, które zostały wyprodukowane w innym przedsiębiorstwie.
Dobry wizerunek oznacza często także niższe koszty. Banki, dostawcy, dystrybutorzy chętnie pracują ze znanymi markami, ponieważ taka współpraca jest pewna, a dla niej samych może to być okazja do podniesienia prestiżu swoich usług. Rozpoznawalność pozwala równiej na ustalanie wysokich cen. Konsumenci są w stanie zapłacić dużo więcej za produkt znanej marki niż za wytwór konkurencji nawet w przypadku, kiedy poza znanym "opakowaniem" nie różnią się one od siebie niczym.
Niezmiennie od kilku lat najbardziej wartościową marką na świecie jet Apple.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz