Jednym
ze sposobów na zastosowanie reklamy w grach jest, dobrze wszystkim znane,
lokowanie produktu. Za wzór, posłużyć może tu chociażby gra NBA 2K12 – nikt bowiem
nie wyobraża sobie aby zawodnicy nie biegali w obuwiu od firmy Nike. Przykład
ten, dodatkowo podkreśla jeszcze, iż czerpane korzyści są tutaj obopólne. Prezesi zadowoleni są z
promocji swojej marki – gra zaś zyskuje na realizmie.
Źródło: http://static.giantbomb.com/uploads/original/1/18034/1892248-nba_xenon_0847.jpg
Innym ze sposobów na wprowadzenie promocji w uniwersum gier jest zastosowanie reklamy statycznej. Poprzez termin ten, rozumieć należy obiekty stałe - niejako jednorazowo zaszyte w grze. Elementem takim może być logo na ścianie, na bannerach wokół boiska lub w postaci zwyczajnie rozrzuconych ulotek. To co jednak odróżnia ten sposób od, wspominanego wyżej, poduct placementu jest reakcja zachodząca pomiędzy graczem a marką. Podczas gdy w pierwszym przypadku interakcja jest możliwa, w reklamie statycznej pojawia się już wyłącznie możliwość obserwowania.
Żródło: http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2015/03/pole-position-720x392.jpg
Promocja ta jednak cieszyła się największą popularnością w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Dziś, kiedy kontynuacje gier przychodzą często zanim zdążymy się nacieszyć ich poprzednikami, opłacalność inwestowania w taką reklamę maleje.
Nie oznacza to jednak, że się nie inwestuje. I tak też kolejnym sposobem jest zastosowanie reklamy dynamicznej. Ta, w swym oddziaływaniu, podobna jest do reklamy typu outdoor. Twórcy gier kodują swoiste billboardy o określonych parametrach, które następnie za pośrednictwem organizacji są, niejako, sprzedawane. Plus takiego działania jest możliwość kupna reklamy przy uwzględnieniu konkretnej tematyki gier, czasu wyświetlania czy grupy docelowej. Minusem jest zaangażowanie w to serwerów zewnętrznych przez co gracze nie podłączeni do sieci odcinani są również od reklam.
Polami pod taką promocję są między innymi przydrożne billboardy w grach samochodowych czy chociażby pionowe bannery na ścianach budynków. Na ogół przestrzenie te tworzy się pod grafiki o rozszerzeniu JPG i rozmiarach od 1024x256 do 1024x1024 piksele. Jedną z marek, która skorzystała z tej opcji promocji było BMW. Kampania trwała miesiąc, a swym zasięgiem obejmowała takie gry jak: TrackMania Nations Forever, Test Drive Unlimited czy Colin McRae: Dirt.
BMW - reklama w trackmania
Niestety
jednak, forma takiej reklamy staje ostatnio pod wielkim znakiem zapytania
(głównie jednak na rynku zagranicznym). Obie marki, zarówno IGA Worldwide oraz
Double Fusion, które zajmują się reklamą dynamiczną – zmieniają swój profil. To
zaś może nieść ze sobą zaprzestanie takiej techniki co mogłoby doprowadzić do
zniknięcia marek z gier komputerowych.
A co na to czytelnicy? Lubicie obecność reklam podczas rozgrywki czy też może uważacie je za uciążliwe?
A co na to czytelnicy? Lubicie obecność reklam podczas rozgrywki czy też może uważacie je za uciążliwe?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz