czwartek, 9 kwietnia 2015

Gadżet reklamowy jako klucz do serca konsumenta


Macie na biurku pudełko na długopisy? Jeżeli tak to przeglądnijcie jego zawartość, mamy tutaj całą gamę znanych marek  i w cale nie są to producenci materiałów biurowych. Gadżetem reklamowym może być wszystko, długopis, ołówek czy zwijana metrówka – im większa przydatność a przy tym gabaryt tym większa wygrana producenta, kiedy mamy dany produkt przy sobie a jest on funkcjonalny to podświadomie się do niego przywiązujemy.

źródło http://blackberryrc.com/

Trik gadżetowy to powszechnie znana i praktykowana forma zdobywania klienta, która zazwyczaj nie wymaga wielkich kosztów. Niektóre firmy posiadają już nawet swoje flagowe produkty reklamowe, idealnym przykładem może być Ikea. Kiedy widzimy zwykłe, o połowę mniejsze ołówki od razu mamy przed oczyma skandynawską markę. Rynek gadżetów jest bardzo rozwojowy, kiedyś długopisy, zakładki do książek czy breloki, dziś są to już kubki, koszulki czy pamięć masowa USB o dużej pojemności.Zmieniło się też podejście firm reklamujących się, gadżet jest jednym z podstawowych elementów ich kampanii i nie szczędzą na niego pieniędzy, przede wszystkim nie oszczędzają na jakości ponieważ słaba jakość suweniru może świadczyć o niedbałości firmy oraz jej produktów. Poza standardowymi gadżetami niektóre przedsiębiorstwa produkują także przedmioty dla konkretnej grupy. Mogą być to podkładki pod mysz dla osób pracujących przy komputerze – często stosowane jako reklama przez firmy komputerowe, drobna biżuteria czy małe lusterka dla kobiet są często oferowane przez branżę kosmetyczną do zwabienia płci pięknej do swoich produktów.

Era kiczu minęła już dawno, projektując swoje gadżety musimy pamiętać aby był funkcjonalny, estetyczny a przede wszystkim trwały. Obdarowywanie prezentami powinno powinno dotyczyć nie tylko potencjalnych klientów ale także stałych, pielęgnowanie relacji jest bardzo ważne.



Brak komentarzy: