Reklamy
w kinie od zawsze kojarzą nam się z uciążliwym oczekiwaniem na początek seansu.
Niekiedy czas ich trwania sięga aż 20 minut, co źle wpływa na nastroje
zgromadzonych w sali ludzi, którzy z niecierpliwością wypatrują ich końca.
Produkty lokowane w tego typu reklamie nie zawsze są interesujące lub po prostu
każdy z nas widział je już przynajmniej raz w telewizji i nie ma ochoty na
oglądanie ich znowu.
Źródło: http://moja-reklama.pl/wp-content/uploads/bigstock-Cinema-19457294.jpg |
Kino
należy do mediów uzupełniających na rynku reklamowym.
Niewielkie zainteresowanie reklamodawców reklamą kinową związane jest ze specyficzną grupą odbiorców. Tworzą ją przede wszystkim ludzie młodzi (w większości poniżej 30 roku życia). W związku z tym reklamę kinową stosują przede wszystkim firmy, które kierują swoje produkty do młodzieży (producenci żywności , w tym głównie słodyczy, operatorzy telefonii komórkowej, firmy świadczące usługi związane z rozrywką, kulturą i edukacją oraz firmy motoryzacyjne).
Niewielkie zainteresowanie reklamodawców reklamą kinową związane jest ze specyficzną grupą odbiorców. Tworzą ją przede wszystkim ludzie młodzi (w większości poniżej 30 roku życia). W związku z tym reklamę kinową stosują przede wszystkim firmy, które kierują swoje produkty do młodzieży (producenci żywności , w tym głównie słodyczy, operatorzy telefonii komórkowej, firmy świadczące usługi związane z rozrywką, kulturą i edukacją oraz firmy motoryzacyjne).
Jakie
zatem są zalety, a jakie wady reklam pokazywanych w kinach, oraz na czym polega
ich skuteczność.
Zacznijmy zatem od wymienienia kilku wad, ponieważ to z nimi głównie
kojarzone są kinowe reklamy puszczane na początku każdego seansu filmowego. Pierwszą wadą jest zasięg
oddziaływania ograniczony do niewielkiej grupy odbiorców, wyłącznie są to
widzowie kin. Do kin chodzi się rzadziej, poprzez co taka reklama nie ma
większego rozgłosu i mniejsza liczba ludzi może ją zobaczyć. Kino nie jest tak
popularne jak telewizja, ponieważ na seanse chodzą głównie ludzie młodzi, w
mniejszym stopniu starsze pokolenia. Zamieszkują oni głównie większe miasta, w
których działają multipleksy kinowe z wieloma salami. Kolejną wadą reklam w
kinach jest ich negatywna opinia, o której wspominałem na początku. Aby reklama
była efektywna musi być ciekawa, oraz interesująca i zachęcająca do oglądania.
Idąc do kina mamy na celu zobaczenie upragnionej od dawna premiery filmowej, z
racji tego wydłużony czas oczekiwania na film wzbudza w nas ogólne
zdenerwowanie i irytacje. Dlatego efekt jest odwrotny do oczekiwanego, zamiast
wzbudzić zainteresowanie, taka reklama nas jednym słowem denerwuje i zniechęca.
Reklamy
kinowe mają również swoje zalety. Jedną z nich jest wysoka zdolność
przyciągania uwagi i oddziaływania na odbiorców dzięki korzystnym warunkom
emisji (zaciemniona sala, duży ekran) oraz wykorzystaniu obrazu, dźwięku i ruchu.
Niewątpliwie za zaletę można uznać możliwość dokładnego przedstawienia
produktu, jego cech i zastosowania. Dzięki dużemu ekranowi taki produkt można
zaprezentować bardzo dokładnie z odwzorowaniem wszystkich szczegółów.
Uwidacznia się to bardzo dobrze w przypadku reklam samochodów, gdzie widz może
zobaczyć jak taki pojazd prezentuje się
w rzeczywistych wymiarach.
Kolejną zaletą jest możliwość przedstawienia
przedmiotu reklamy w ruchu w trakcie działania, użytkowania, konsumpcji, czyli
w formie najbardziej atrakcyjnej dla odbiorcy, poprzez co może ona wzbudzić
nieco większe zainteresowanie. Za plus można uznać również wysoką zdolność
pobudzania emocji korzystnie wpływających na wizerunek produktu i reklamodawcy.
A
więc, czy reklamy w kinie są skuteczne i efektywne? Na to pytanie nie ma jednoznacznie
sprecyzowanej odpowiedzi. Biorąc pod uwagę fakt ograniczonego grona odbiorców
reklamy w telewizji wypadają z pewnością lepiej. Wierzmy, więc zatem, że liczba
osób odwiedzających kina nie będzie malała, lecz stale rosła, a długość reklam
będzie mniejsza niż dotychczasowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz