czwartek, 23 kwietnia 2015

Piękni , młodzi w reklamie

W większości reklamach aktorzy pokazywani są z jak najlepszej strony. Gdy reklama jest skierowana dla młodych ludzi to grają w niej doskonałe w wyglądzie nastolatki.  A gdy grają trochę starsi ludzie , to oni zaś są bez żadnych niedoskonałości.

Wielu producentów do reklam biorą najlepszych statystów, którzy wygrali  castingi i pokazali się z jak najlepszej strony  oraz wyglądają idealnie. Oczywiste jest to, że reżyserzy nie wybiorą osobę , która szczyci się urodą. Konsumenci chętniej oglądają aktorów czy statystów z ogromną urodą. Taki widok bardziej przyciąga konsumenta do zakupienia wybranego towaru. Żaden reżyser nie pozwoliłby aby reklamowała produkt  osoba , która nie wygląda doskonale oraz nie pasująca do roli. W reklamie chodzi o to , żeby idealna osoba pokazywała rezultaty danego produktu. Według marketingowców lepiej ogląda się idealną osobę , która pokazuje wynik stosowania produktu. W zależności czego dotyczy reklama to reżyserzy poszukują daną osobę  idealną do pokazania widzom. Reklama zawsze pokazuje ludzi używających dany produkt w jasnym świetle. Są piękni, zazwyczaj bardzo dobrze ubrani, doskonale się wysławiają. Po prostu idealni i nieskazitelni ludzie. Używając reklamowanego przez siebie produktu stają się lepsi niż inni „szarzy użytkownicy” równoległych produktów innej marki.
Jednak należy podać jakiś przykład . W telewizji reklamują kremy na zmarszczki marki Vichy . Widzimy w niej kobietę , którą ten krem stosuje. Lecz jest pewne ale , ta kobieta jest młoda, która jeszcze nie ma nawet zmarszczek. To jest pewien sposób żeby nabrać klientów. Niby kobieta używa taki krem , a po użyciu są ogromne zmiany. Chcą pokazać , że krem szybko działa. Pokazanie młodej kobiety co nie ma zmarszczek jest bardzo prostym sposobem żeby skłamać widzów. Chodź pokazanie kobiety , która ma wiele zmarszczek i używa tego kremu byłby ryzykiem. Rezultat byłby na pewno nie od razu , a może nawet znikomy.
Źródło : http://media2.pl/g/0/31301.jpg


Innym przykładem który można przytoczyć jest reklama Visaxinum  . Dotyczy sposobu zwalczenia pryszczy od zewnątrz za pomocą zażywania tabletek. Jednak należy się przypatrzeć dokładnie reklamie. Chłopak w reklamie wcale na twarzy nie ma pryszczy. Ma zupełnie czystą twarz.  Na reklamie widać , że to młody przykład. Podobnie jak w reklamie kremu na zmarszczki, występuje osoba , która nie ma ani zmarszczek i ani pryszczy. Taka przykład reklamy jest skierowany dziewczyn jak i chłopaków. Oboje równie mają problemy z cerą trądzikową.
Źródło :http://admonkey.pl/wp-content/uploads/2012/05/ziom.png



W podobnej reklamie jak  AsystoSlim , tabletek na odchudzanie rano i wieczór , występuje młoda dziewczyna ze zgrabną sylwetką . Kontekst jest taki sam jak,  tabletki , które są na odchudzanie pokazywana jest kobieta już w szczuplej sylwetce. Przecież w takiej reklamie nie pokażą kobiety z nadwagą . Wynika z tego , że lepiej pokazać ideał , już sam rezultat odbytej kuracji.  Większość takich reklam jest skierowana do kobiet , które chcą szczupło wyglądać.
Źródło:http://slimdown.pl/files/2013/05/asystor2.jpg


Jedynie w reklamach  produktów farmaceutycznych, widzimy osobę chorującą na przeziębienie. Nie byłoby sensu pokazywać osobę tylko zdrową w reklamie tabletek na grypę . Nie uwierzyłby konsument na taką reklamę . Marketingowcy muszą pokazać tutaj przed i po zastosowania leku. Tabletki Gripex jest takim przykładem, idealnie pasuje to opisu u góry.  Mężczyzna chory na grypę , ze wszystkimi objawami wymienionymi w reklamie , bierze tabletkę Gripex . Po pewnym czasie przechodzą mu wszystkie dolegliwości.
Źródło :http://i.ytimg.com/vi/eBLoltF7elE/maxresdefault.jpg



Podsumowując w reklamie występują ludzie idealni , którzy pokazują  produkt , nic im nie brakuje. Widzimy w niej rezultaty zastosowania danego produktu.  

Brak komentarzy: