W większości reklamach aktorzy pokazywani są z jak najlepszej strony. Gdy reklama jest skierowana dla młodych ludzi to grają w niej doskonałe w wyglądzie nastolatki. A gdy grają trochę starsi ludzie , to oni zaś są bez żadnych niedoskonałości.
Wielu producentów do reklam biorą najlepszych
statystów, którzy wygrali castingi i
pokazali się z jak najlepszej strony oraz wyglądają idealnie. Oczywiste jest to, że
reżyserzy nie wybiorą osobę , która szczyci się urodą. Konsumenci chętniej
oglądają aktorów czy statystów z ogromną urodą. Taki widok bardziej przyciąga
konsumenta do zakupienia wybranego towaru. Żaden reżyser nie pozwoliłby aby
reklamowała produkt osoba , która nie
wygląda doskonale oraz nie pasująca do roli. W reklamie chodzi o to , żeby
idealna osoba pokazywała rezultaty danego produktu. Według marketingowców
lepiej ogląda się idealną osobę , która pokazuje wynik stosowania produktu. W
zależności czego dotyczy reklama to reżyserzy poszukują daną osobę idealną do pokazania widzom. Reklama zawsze
pokazuje ludzi używających dany produkt w jasnym świetle. Są piękni, zazwyczaj
bardzo dobrze ubrani, doskonale się wysławiają. Po prostu idealni i
nieskazitelni ludzie. Używając reklamowanego przez siebie produktu stają się
lepsi niż inni „szarzy użytkownicy” równoległych produktów innej marki.
Jednak należy podać jakiś przykład . W telewizji
reklamują kremy na zmarszczki marki Vichy . Widzimy w niej kobietę , którą ten
krem stosuje. Lecz jest pewne ale , ta kobieta jest młoda, która jeszcze nie ma
nawet zmarszczek. To jest pewien sposób żeby nabrać klientów. Niby kobieta
używa taki krem , a po użyciu są ogromne zmiany. Chcą pokazać , że krem szybko
działa. Pokazanie młodej kobiety co nie ma zmarszczek jest bardzo prostym
sposobem żeby skłamać widzów. Chodź pokazanie kobiety , która ma wiele
zmarszczek i używa tego kremu byłby ryzykiem. Rezultat byłby na pewno nie od
razu , a może nawet znikomy.
Źródło : http://media2.pl/g/0/31301.jpg |
Innym przykładem który można przytoczyć jest
reklama Visaxinum . Dotyczy sposobu
zwalczenia pryszczy od zewnątrz za pomocą zażywania tabletek. Jednak należy się
przypatrzeć dokładnie reklamie. Chłopak w reklamie wcale na twarzy nie ma
pryszczy. Ma zupełnie czystą twarz. Na
reklamie widać , że to młody przykład. Podobnie jak w reklamie kremu na zmarszczki,
występuje osoba , która nie ma ani zmarszczek i ani pryszczy. Taka przykład
reklamy jest skierowany dziewczyn jak i chłopaków. Oboje równie mają problemy z
cerą trądzikową.
Źródło :http://admonkey.pl/wp-content/uploads/2012/05/ziom.png |
W podobnej reklamie jak AsystoSlim , tabletek na odchudzanie rano i
wieczór , występuje młoda dziewczyna ze zgrabną sylwetką . Kontekst jest taki
sam jak, tabletki , które są na
odchudzanie pokazywana jest kobieta już w szczuplej sylwetce. Przecież w takiej
reklamie nie pokażą kobiety z nadwagą . Wynika z tego , że lepiej pokazać ideał
, już sam rezultat odbytej kuracji. Większość takich reklam jest skierowana do
kobiet , które chcą szczupło wyglądać.
Źródło:http://slimdown.pl/files/2013/05/asystor2.jpg |
Jedynie w reklamach produktów farmaceutycznych, widzimy osobę
chorującą na przeziębienie. Nie byłoby sensu pokazywać osobę tylko zdrową w
reklamie tabletek na grypę . Nie uwierzyłby konsument na taką reklamę .
Marketingowcy muszą pokazać tutaj przed i po zastosowania leku. Tabletki Gripex
jest takim przykładem, idealnie pasuje to opisu u góry. Mężczyzna chory na grypę , ze wszystkimi
objawami wymienionymi w reklamie , bierze tabletkę Gripex . Po pewnym czasie
przechodzą mu wszystkie dolegliwości.
Źródło :http://i.ytimg.com/vi/eBLoltF7elE/maxresdefault.jpg |
Podsumowując w reklamie występują ludzie idealni
, którzy pokazują produkt , nic im nie
brakuje. Widzimy w niej rezultaty zastosowania danego produktu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz