wtorek, 28 kwietnia 2015

Moc reklam


           Reklama społeczna w świecie współczesnym staje się bardzo częstym zjawiskiem i gra dużą rolę w naszym życiu.

 Ogromna różnorodność komercyjnej reklamy towarów i usług stanęła wypierać się z wszystkich medianośników zwróceniami socjalnej reklamy do narodu zamyślić się nad ogólnoludzkimi problemami. Na przykład, takie problemy, jak walka z AIDS i zapaleniem wątroby, alkoholizmem, paleniem i tak dalej, od dawna zajmowały rozumy ideowych projektantów.

Na całym świecie do pytania reklamy społecznej projektanci podchodzą z ogromnym potokiem kreatywu jak w samym obrazku, tak i w jej pojęciowej treści, żeby spróbować jednak przyciągnąć uwagę społeczeństwa.

Te 60 sekund wideo o tym, że wychowywać trzeba nie dzieci, a w pierwszej kolejności samego siebie. Dla dziecka jest prawidłowe to со czynią jego rodzicy, ponieważ oni jeszcze nie mają pojęć o tym, co jest dobre, a co źle. Toż, czyniąc jakiś uczynek, świadkiem którego jest dziecko, zamyślcie się o tym, jaki przykład podajecie bobasowi. 



W ramach reklamowej kampanii dzieci trzymające papierosy proszą o ogień u palących. Ale nikt z doroślych nie dał im zapalniczkę. Jeden z palaczy opowiedział, że od palenia szybciej umierają, a drugi - że palenie wywołuje raka krtani i rozedmę. Po tym dzieci zapytywały dorosłych, dlaczego wtedy oni palą, i dawały im ulotkę z napisem: "Martwisz się o mnie. Ale dlaczego nie o siebie"?. Na ulotce podano telefon gorącej linii odmowy od palenia.  




Glassboy. Reklama społeczna przeciw nadmiernej prędkości.  Żeby pokazać "kruchość" życia, twórcy wykorzystali ściekło jak  metaforę i świetnie to wyszło.

 


Fińska organizacja po walce z rozpowszechnieniem HIV, wypuściła nowe zmysłowe wideo, z niespodziewanym końcem. 

 


 Silna socjalna reklama przeciwko alkoholizmowi jest prezentowana przez fińską agencję Euro RSCG. Wideo proponuje spojrzeć na pijących rodziców oczami ich dzieci - niby na monstrów. Jakośny production czyni reklamę podobną do prawdziwego filmu horrorów, wywołując prawdziwy lęk i przeżywanie.


Więcej takiej reklamy i zdaje mi się, że ona potrafi pomagać ludziom. 



Źródła wideo: https://www.youtube.com/?gl=PL&hl=pl



1 komentarz:

dzasq pisze...

zgadzam sie