Reklama społeczna w świecie współczesnym staje się bardzo częstym zjawiskiem i gra dużą rolę w naszym życiu.
Ogromna różnorodność
komercyjnej reklamy towarów i usług stanęła wypierać się z wszystkich
medianośników zwróceniami socjalnej reklamy do narodu zamyślić się nad
ogólnoludzkimi problemami. Na przykład, takie problemy, jak walka z AIDS i
zapaleniem wątroby, alkoholizmem, paleniem i tak dalej, od dawna zajmowały
rozumy ideowych projektantów.
Na całym świecie do pytania reklamy społecznej projektanci podchodzą z ogromnym potokiem kreatywu jak w samym
obrazku, tak i w jej pojęciowej treści, żeby spróbować jednak przyciągnąć uwagę
społeczeństwa.
Te 60 sekund wideo o tym, że wychowywać trzeba nie dzieci, a w pierwszej kolejności samego siebie. Dla dziecka jest prawidłowe to со czynią jego rodzicy, ponieważ oni jeszcze nie
mają pojęć o tym, co jest dobre, a co źle. Toż, czyniąc jakiś uczynek,
świadkiem którego jest dziecko, zamyślcie się o tym, jaki przykład
podajecie bobasowi.
W ramach reklamowej kampanii dzieci trzymające papierosy proszą o ogień u palących. Ale nikt z doroślych nie dał im zapalniczkę. Jeden z palaczy opowiedział, że od palenia szybciej umierają, a drugi - że palenie wywołuje raka krtani i rozedmę. Po tym dzieci zapytywały dorosłych, dlaczego wtedy oni palą, i dawały im ulotkę z napisem: "Martwisz się o mnie. Ale dlaczego nie o siebie"?. Na ulotce podano telefon gorącej linii odmowy od palenia.
Glassboy. Reklama społeczna przeciw nadmiernej prędkości. Żeby pokazać "kruchość" życia, twórcy wykorzystali ściekło jak metaforę i świetnie to wyszło.
Fińska organizacja po walce z rozpowszechnieniem HIV, wypuściła nowe zmysłowe wideo, z niespodziewanym końcem.
Silna socjalna reklama przeciwko alkoholizmowi jest prezentowana przez fińską agencję Euro RSCG. Wideo proponuje spojrzeć na pijących rodziców oczami ich dzieci - niby na monstrów. Jakośny production czyni reklamę podobną do prawdziwego filmu horrorów, wywołując prawdziwy lęk i przeżywanie.
Więcej takiej reklamy i zdaje mi się, że ona potrafi pomagać ludziom.
2 komentarze:
zgadzam sie
Reklamy reklamami, a co ze zwiększeniem sprzedaży? Czy waszym zdaniem prowadząc sklep internetowy warto jest zainwestować w takie https://push-ad.com/pl/notyfikacje-push-jak-dzialaja/ notyfikacje push? Podobno są one w stanie zwiększyć ilosć sprzedaży. To prawda?
Prześlij komentarz