czwartek, 16 kwietnia 2015

Reklamowe Zaćmienie czyli Real Time Marketing

Wykorzystywanie w reklamach trendu, który występuje na całym świecie lub wydarzenia, na które czekają miliony osób, bądź poruszyło społeczeństwo to dobra sztuczka znanych marek. I tak nie mogło obyć się tym razem. W piątek mogliśmy podziwiać częściowe zaćmienie słońca - wyczekiwane przez wielu, zapowiadane w stacjach telewizyjnych i radiowych. Wykorzystane zostało również i tym razem przez producentów dobrze kojarzonych marek. Na portalach social media wynikła walka brandów, na najlepszą grafikę związaną z zaćmieniem. Zwycięzca jest jeden i to niezaprzeczalnie, ale pierw pokaz pomysłów :

Red Bull:

 Coca Cola:

Chupa Chups:


LG Polska:

Pizzeria Gruby Benek:



Grant's Whisky:


(źródła www. twitter.com/ www.facebok.com)



Koncern znanych czekoladowych ciasteczek "Oreo"  jednak moim zdaniem najlepiej wykorzystał zaćmienie do celów marketingowych. Marka zaznaczyła swój pomysł hashtagiem #oreoelipse na profilach social media - wpisując go pojawia się wiele grafik związanych z wydarzeniem i produktem, oto jedna z nich:

(żródło: worldpress.com)


Oreo odróżniło się od innych również tym, że przeniosła swój pomysł na ulicę miast reklamując się na bildboardach interaktywnych:


(żródło: twitter.com)


Takie działania nawiązujące do rzeczywistych wydarzeń, które będą mieć lub miały miejsce to nic innego jak Real Time Marketing (RTM). Strategią jest szybka reakcja na dane wydarzenie - czego mistrzem jest marka Oreo, która pokazała swoją siłę Public Relations podczas zaćmienia, ale też, gdy  podczas meczu na stadionie zapadła ciemność spowodowana awarią elektryczności. Już po kilku minutach pojawił się na Twitterze post z obrazkiem, że i w ciemności można jeść ciastka ich marki. 


Badania Marketing Association pokazuje przewagę aż 77% marketerów, którzy są zdania, że strategia RTM jest jedną z ważniejszych działań wizerunkowych. RTM to szybka interakcja, kontakt z konsumentami Na bieżąco mogą komentować, dzielić się "swoimi  myślami"- oczywiście wszystko dobrze wcześniej przemyślane pod kontem strategicznym. Te działania (nie tylko marki Oreo, ale i innych brandów) mają na celu pozostawić dobry obraz i opinie o marce, a konsumenci powinni poczuć więź z producentem jego ulubionych napojów/ciasteczek. Zaćmienie słońca to był kolejny zaplanowany ruch pijarowców, a jakie wydarzenie jest na ich celowniku następne? Wydaje mi się, że długo czekać nie będziemy.

Autor: Aleksandra Marchewka

Brak komentarzy: