Trailer - jest medialną zapowiedzią różnego rodzaju
nowej produkcji. Może to być zarówno film, teledysk, czy zapowiedź gry. Twórcy
tworzą trailery po to, by zareklamować swoją twórczość, a co za tym idzie,
zdobyć swoją propozycją jak największą ilość odbiorców.
Ale czy
trailer zawsze jest tym, co dostajemy w ostatecznej wersji? Czy zapowiedź
zawsze w pełni nas satysfakcjonuje?
W
zapowiedziach filmów, wyłapywane są zazwyczaj najciekawsze momenty z filmu, po
to, aby konsument nie mógł się doczekać pełnej wersji. Wychodzi trailer kolejnej
części, naszej ulubionej komedii, z zafascynowaniem włączamy go, oglądamy i
zapewnia on nam 2 minuty śmiechu. Co wtedy dzieje się w naszej głowie? Czekamy.
Czekamy na pełną wersję filmu i od razu jak tylko pojawia się w kinach kupujemy
bilet, siadamy wygodnie w fotelu i wtedy okazuje się, że 2 minuty w zapowiedzi, w której umieszczono tylko wybrane fragmenty filmu, były najśmieszniejszymi
momentami w całym filmie. Nie możemy w tej sytuacji czuć się oszukani, ale
niestety możemy czuć niedosyt, że spodziewaliśmy się czegoś więcej niż
umieszczono w 2 minutowym materiale.
Fenomen
zapowiedzi możemy zaobserwować serwisie Youtube. Możemy tu obejrzeć zapowiedzi
naszych ulubionych filmów, gier, czy nawet teledysków. Oglądalność zapowiedzi
udowadnia nam tylko jak popularna będzie pełna wersja. Oficjalny zwiastun
"Szybkich i Wściekłych 7" obejrzało już ponad 55 milionów i ta ilość
ciągle rośnie, bo ludzie "reklamują" film poprzez pokazywanie
zapowiedzi znajomym. Hit roku, czyli "50 twarzy Greya" został uznany
najczęściej oglądanym trailerem 2014, a wyszedł przecież zaledwie w połowie
roku. Zapowiedź tej ekranowej wersji bestsellera była stworzona idealnie.
Premiera trailera w wakacje, premiera filmu w walentynki (nie ma to jak
wyczucie czasu i wpuszczenie na ekrany kinowe romansu w walentynki). Jakby tego
było mało zapowiedzi "50 twarzy Greya" obiegały całe media: Facebook,
Twitter, telewizja. Jeżeli komuś spodobał się trailer, ale cały film nie
usatysfakcjonował was mogę wam powiedzieć że nie jesteście jedyni i nie jest to
pierwsza, ani ostatnia zapowiedź tego typu.
A na
koniec ciekawostka.. Najpopularniejszym trailerem w serwisie youtube jest... My
talking Tom. Zapowiedź aplikacji na telefon osiągnęła ogromną liczbę wyświetleń
w liczbie
UWAGA : prawie 130 milionów wyświetleń! Dla porównania "50
twarzy greya" osiągnęło marną przy tym 68 milionową liczbę odsłon, czyli
trochę ponad połowę.
Trailer, a
inaczej zapowiedź, jest niczym innym jak reklamą, która ma sprawić aby konsument
z niecierpliwością czekał na pełną wersję.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz