czwartek, 23 kwietnia 2015

Gra alternatywnej rzeczywistości z reklamą w tle cz. 2

Fani Lost przyglądali się wskazówkom, dyskutowali o serialu na forach internetowych. Powstało nawet kilkanaście niezależnych stron opisujących przebieg gry. Ponieważ nacisk został położony na www, postacie fikcyjne celowo zamieszczały swoje materiały na najbardziej popularnych witrynach, takich jak Blogger, Flickr czy YouTube.
Całość rozgrywki wymagała od graczy umiejętności z zakresu wielu dziedzin co wymagało współpracy i kooperacji nieznających się osób ze sobą:
  • znajomości podstawy HTML i JavaScript włączając umiejętności „zabawy” z kodem źródłowym stron internetowych.
  • zrozumienie i umiejętność wykorzystania podstawowych umiejętności klasycznej kryptografii, alfabetu Morsa czy anagramów.
  • umiejętności logicznego myślenia z racji na szyfry stworzone specjalnie na potrzeby gry,
  • umiejętności odczytywania szyfrów zapisanych w formatach matematycznych      (hexadecimal, binary, base64),
  • wiedzy z zakresu mitologii i religii,
  • znajomości języków (w tym np. koreańskiego),
  • dostęp do publikacji, w których pojawiały się wskazówki (np. Entertainment Weekly),
  • możliwości podróżowania po świecie od Sydney po Londyn by odkryć wskazówki znajdujące się w „realnym świecie”.

Udział zewnętrznych marek w grze
Oprócz specjalnie stworzonych miejsc wymienionych powyżej, filmy i wiele innych informacji zostały zamieszczone na oficjalnych stronach internetowych sponsorów. 
Na przykład, film Rachel Blake został schowany w prezentacji Jeep Compass.



Sprite
10 maja 2006 na stronie Hanso Foundation został wyświetlony tekst „sponsorowane przez Sprite”, odsyłający czytelników do nieistniejącej już witryny sublymonal.com . Słowo „lymon” - połączenie słów „lemon” (cytryna) i „limon” (wapno) - było wcześniej używana w reklamie Sprite w roku 1980, a sama strona zawiera odniesienia do tejże marki. Inne wskazówki w grze posiadają wyraźnie zawarte słowa „obey” (będące częścią sloganu Sprite „obey your thirst”).
Od 10 maja, zegar na stronie internetowej Fundacji Hanso czasem zmianiał się i wyświetlał OB: EY raz na jedną minutę. Zmiany są oznaczone sygnałem dźwiękowym. Minuty w których następuje zmiana odpowiadają tajemniczym liczbom z serialu Lost (4, 8, 15, 16, 23, 42). Gdy zegar jest zegarem, staje się jednocześnie linkiem do strony sublymonal.
Następnie Sprite promował stronę sublymonal.com zmieniając ją całkowicie w stronę reklamową. 
W reklamach tych zostały ukryte hasła (migały one na ekranie). Po wpisaniu ich w pole tekstu na stronie sublymonal.com pokazywały się ukryte pliki wideo ze wskazówkami związanymi 
z rozgrywką.
Oprócz Sprite w fabułę gry zostały włączone takie marki jak Monster.com, Verizon i Jeep.


Dziesiątki tysięcy graczy na całym świecie i setki publikacji w największych światowych mediach to wynik świetnej realizacji gry, która wciągnęła konsumenta w dialog z markami towarzyszącymi.

Brak komentarzy: