Całość rozgrywki wymagała od graczy umiejętności
z zakresu wielu dziedzin co wymagało współpracy i kooperacji
nieznających się osób ze sobą:
- znajomości podstawy HTML i JavaScript włączając umiejętności „zabawy” z kodem źródłowym stron internetowych.
- zrozumienie i umiejętność wykorzystania podstawowych umiejętności klasycznej kryptografii, alfabetu Morsa czy anagramów.
- umiejętności logicznego myślenia z racji na szyfry stworzone specjalnie na potrzeby gry,
- umiejętności odczytywania szyfrów zapisanych w formatach matematycznych (hexadecimal, binary, base64),
- wiedzy z zakresu mitologii i religii,
- znajomości języków (w tym np. koreańskiego),
- dostęp do publikacji, w których pojawiały się wskazówki (np. Entertainment Weekly),
- możliwości podróżowania po świecie od Sydney po Londyn by odkryć wskazówki znajdujące się w „realnym świecie”.
Udział zewnętrznych marek w grze
Oprócz specjalnie stworzonych miejsc wymienionych powyżej, filmy i wiele innych informacji zostały zamieszczone na oficjalnych stronach internetowych sponsorów.
Oprócz specjalnie stworzonych miejsc wymienionych powyżej, filmy i wiele innych informacji zostały zamieszczone na oficjalnych stronach internetowych sponsorów.
Na przykład, film Rachel Blake został
schowany w prezentacji Jeep Compass.
Sprite
10 maja 2006 na stronie Hanso Foundation został wyświetlony tekst „sponsorowane przez Sprite”, odsyłający czytelników do nieistniejącej już witryny sublymonal.com . Słowo „lymon” - połączenie słów „lemon” (cytryna) i „limon” (wapno) - było wcześniej używana w reklamie Sprite w roku 1980, a sama strona zawiera odniesienia do tejże marki. Inne wskazówki w grze posiadają wyraźnie zawarte słowa „obey” (będące częścią sloganu Sprite „obey your thirst”).
10 maja 2006 na stronie Hanso Foundation został wyświetlony tekst „sponsorowane przez Sprite”, odsyłający czytelników do nieistniejącej już witryny sublymonal.com . Słowo „lymon” - połączenie słów „lemon” (cytryna) i „limon” (wapno) - było wcześniej używana w reklamie Sprite w roku 1980, a sama strona zawiera odniesienia do tejże marki. Inne wskazówki w grze posiadają wyraźnie zawarte słowa „obey” (będące częścią sloganu Sprite „obey your thirst”).
Od 10 maja, zegar na stronie internetowej Fundacji
Hanso czasem zmianiał się i wyświetlał OB: EY raz na jedną minutę.
Zmiany są oznaczone sygnałem dźwiękowym. Minuty w których
następuje zmiana odpowiadają tajemniczym liczbom z serialu Lost (4,
8, 15, 16, 23, 42). Gdy zegar jest zegarem, staje się jednocześnie linkiem do strony sublymonal.
Następnie Sprite promował stronę sublymonal.com
zmieniając ją całkowicie w stronę reklamową.
W reklamach tych
zostały ukryte hasła (migały one na ekranie). Po wpisaniu ich w
pole tekstu na stronie sublymonal.com pokazywały się ukryte pliki wideo
ze wskazówkami związanymi
z rozgrywką.
Oprócz Sprite w fabułę gry zostały włączone takie
marki jak Monster.com, Verizon i Jeep.
Dziesiątki tysięcy graczy na całym świecie i setki
publikacji w największych światowych mediach to wynik świetnej
realizacji gry, która wciągnęła konsumenta w dialog z markami
towarzyszącymi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz