The Lost Experience jest grą przygotowaną przez producentów tegoż serialu, której celem była jego
promocja, często uzupełniała fabułę serialu, odkrywała wiele
jego tajemnic, wraz z nim stanowiła spójną całość. Angażowała
fanów w serial między pierwszą, a drugą serią odcinków. Gra
rozpoczęła się w maju 2006 roku podczas emisji ostatnich odcinków
drugiej serii Lost w Stanach Zjednoczonych. The Lost Experience
zostało przygotowane przez aż trzy kanały telewizyjne: amerykański
ABC, australijski Channel Seven i brytyjski Channel 4. Sama gra została zaprojektowana by zintegrować
fanów LOST z całego świata.
Agencja współpracując blisko z pisarzami serialu
zbudowała historię wokół Hanso Foundation, organizacji
wspierającej Inicjatywę Dharma będącą w centrum telewizyjnego
serialu. Reklamy TV, fałszywe witryny internetowe, telefoniczne
call-center, blogi, czekolady, wideo i flash moby były koordynowane
w celu umożliwienia użytkownikom śledzenia historii Rachel Blake,
ex-pracownik Fundacji Hanso zmierzającej do odkrycia prawdy stojącej
za dziwnymi działaniami firmy. Tylko w samej Wielkiej Brytanii ponad
30.000 użytkowników wzięło aktywny udział w zabawie.
Również w maju Hyperion wydał powieść Bad Twin,
napisaną przez Laurence Shames, przypisaną do fikcyjnego autora
Gary Troup, będącego na pokładzie samolotu, który rozbił się w
serialu. Bad Twin to powieść o tajemnicach, które zawierają
odniesienia do serialu. W dniu 9 maja w różnych gazetach pojawiła
się reklama Hanso Foundation, potępiająca powieść.
19 czerwca w kodzie źródłowym strony Hanso
Foundation pojawia się adres do bloga Rachel Blake, na którym
odgrywa się znacząca część drugiego etapu gry. Blake publikuje
filmy z podróży po całej europie podczas, której odkrywa
tajemnice Fundacji Hanso.
22 lipca podczas Comic-Con (największej światowej
imprezy związanej z komiksami i fantasy) została uruchomiona
witryna hansoexposed.com. Na stronie internetowej znajdowały się
filmy, które można było odtworzyć po wpisaniu specjalnego kodu –
innego dla każdego z materiałów.
Pod koniec sierpnia 2006 bary czekoladowe Apollo
rozpoczynają dystrybucję czekolad przez sklepy w Wielkiej Brytanii
i sklepy „na kołach” w USA. W dniu 24 sierpnia wystartowała
strona. Użytkownicy mogą przesłać zdjęcia siebie z czekoladami
Apollo, które zostały rozdane. Wgrane zdjęcia utworzyły napis
„RAZEM”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz