wtorek, 28 kwietnia 2015

Dobre hasło to podstawa

Jak wiadomo, reklama jest dźwignią handlu. Jeżeli chcemy coś sprzedać, musimy zainwestować w dobrą reklamę. Musi być ona tak dobra, by przyciągała wzrok  wszystkich potencjalnych klientów. Potrzebujemy więc pieniędzy, dobrego hasła, najlepszego grafika lub świetnych aktorów lub modeli.
Niestety, nie zawsze to wszystko można zgrabnie połączyć, a przynajmniej nie wszystkim się to udaje.


źródło: www.gs24.pl

Jak widać, duży rozmiar, więc z pewnością przyciąga wzrok. Sama reklama pozostawia do życzenia.
Hasło - być może niektórym się podoba, w moim odczuciu pozostawia jednak niesmak. Pani "modelka" ukazująca się na banerze rodzi we mnie przerażenie - szalone oczy, usta w "dzióbek", włosy przypominające perukę. Patrząc na taką reklamę nie sądzę, by wielu było zainteresowanych skorzystaniem z oferty tej firmy. No cóż, szkoda tylko wydanych na to pieniędzy - mogłyby na przykład pomóc bezdomnym lub ciężko chorym ludziom. 

Reklama powinna przyciągać nas hasłem, z którym możemy się utożsamić, które mówi wprost do nas. Estetyczna, dopracowana graficznie, lekka w odbiorze i niezbyt skomplikowana. 


źródło: www.forum.twojeuk.pl

Ta reklama rozśmieszyła mnie szczególnie. Prosty przekaz, brak skomplikowanych treści - wszystko się zgadza! Estetyka i hasło budzą wiele wątpliwości. Codzienna rzeczywistość i naturalna kolej rzeczy ukazana w czterech słowach, naprawdę fenomen. Być może większą grupę klientów uzyskaliby umieszczając tylko i wyłącznie numer telefonu, jednak ryzyko związane z umieszczeniem takiego hasła na szambiarce na pewno w jakimś stopniu się opłaciło. 

Często wykorzystywane w reklamach są różnego rodzaju gry słowne. Często też, dotyczą lub zahaczają one o tematykę seksu. Wykorzystywane są również półnagie, młode, piękne (nie zawsze) kobiety, które pobudzają wyobraźnię.  To niestety słaby interes, bo skupia uwagę tylko i wyłącznie płci męskiej. Kobiety zazwyczaj na takie reklamy reagują z obrzydzeniem lub oburzeniem. Mimo wszystko, niektórzy brną w tego rodzaju reklamy, co daje raczej marny efekt ze względu na wygląd i hasło reklamowe. 


źródło: www.comedycentral.pl


źródło: www.twoje.forumuk.pl


Warto też dużą uwagę zwrócić na samą w sobie poprawność hasła. Oczywiście, każdy może popełnić ludzki błąd, mniejszy lub większy. Jednak bez przesady. Niektóre reklamy nie powinny ujrzeć światła dziennego, a przynajmniej niektóre pomysły powinny być wstrzymane przez tworzących reklamę, działających na zlecenie klienta. Poprawność i ortografia swoją drogą, ale bezsens niektórych z haseł, ich niespójność i prostota zwalają z nóg. 


źródło: www.comedycentral.pl





Niestety, nie mamy wpływu na to, koło jakich reklam przechodzimy, możemy jedynie starać się na nie nie patrzeć (co jednak nie zawsze jest takie proste). Być może lepiej napisać mniej, ale sprawdzić to parę razy i zastanowić się jak hasło pasuje to kontekstu oferowanego produktu lub usługi, jak może zostać odebrane i zinterpretowane. Być może czasami wystarczą proste dane podstawowe jak adres czy telefon. Być może, bo tego nie jesteśmy pewni w stu procentach. Należałoby zbadać skuteczność wielu absurdalnych reklam w tym kraju (i nie tylko) i zastanowić się, czy rzeczywiście mają one wpływ na odbiorcę. I jeszcze ostatni, bardzo ważny czynnik tworzenia reklamy, należy w reklamie przekazywać tylko prawdę - nie możemy oszukiwać klienta! 


Brak komentarzy: