Już od ranna jesteśmy zasypywani, a nawet atakowani reklamami, a to oleju o dość popularnej nazwie czy soku pomarańczowego, który zrobiony jest w 100% z świeżych owoców (jak przekonuje producent napoju) . Oglądając poranne programy śniadaniowe, włączając ulubiony serial, czytając popularną gazetę - nie jesteśmy w stanie ich uniknąć. Zostaliśmy skazani na ich obecność. Od 2011 roku dzięki rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji jesteśmy świadomi (a raczej powinniśmy być) tego, iż dana produkcja zawierała lokowanie produktu umieszczając taki oto znak
(źródło:http://product-placement.blog.pl )
Nie inaczej jest w innych polskich serialach, gdzie lokowane produkty są nieodłącznym elementem serialu, i każdy przeciętny odbiorca zdąży zauważyć, co za sok pije rodzina Boskich, bądź jaki jest ich ulubiony sklep spożywczy. Mistrzem jednak w tym są Amerykanie, gdzie wprowadzają logo danej firmy w serialach tak niepostrzeżenie, że aż ciężko się połapać czy to tylko rekwizyt na planie serialu, a użyta firma jest przypadkowa czy może jednak specjalnie ulokowano tam dany produkt. Przykładowo oglądając amerykańskie produkcje mam wrażenie, że firma Apple wyposaża każdy film/serial w swoje MacBooki
(źródło: )
(źródło: kultura.gazeta.pl)
(żródło: technologie.gazeta.pl)
zauważcie, że tutaj nawet stolik dzięki temu ze jest szklany nie zakryje jabłuszka i pokaże logo w całej okazałości
Pamiętacie Oscary 2014 i słynne selfie? Ellen Degeneres zrobiła sobie najsłynniejsze zdjęcie 2014 roku z największymi gwiazdami. Jeśli tego nie widzieliście (a to nie możliwe!!) Zapraszam do oglądania, niesamowita reklama firmy Samsung - bo takiej marki był telefon;)
Czy chcemy czy nie reklamy będą nam towarzyszyć zawsze i wszędzie, nie ważne czy będą one wyraźne zaznaczone czy może po po cichu ukryte. Musimy być jednak czujni i spróbować nie dać się tanim chwytom marketingowym.
Aleksandra Marchewka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz