Źródło: http://blog.wirtualnemedia.pl/wp-content/uploads/2013/10/Czlowiek-piwo-na-krakowskiej-ulicy.jpg
Reklama alternatywna cieszy się
coraz większą popularnością, ponieważ traktowana jest jak sztuka reklamowego myślenia
poza standardami i dociera do psychiki klienta. Termin ten rozumiany jest jako
działanie promocyjne, które nie wykorzystuje tradycyjnych nośników reklamowych.
Tego typu działania charakteryzują się oryginalnością,
niepowtarzalnością i często bywa jednorazowa. Możemy pokusić się o
stwierdzenie, że istniała od zawsze, ale na pewno nie zawsze była działaniem
świadomym.
Możemy wyróżnić różne formy takiej reklamy:
1. Wielkowymiarowe napisy, znaki towarowe i hasła
reklamowe o dużej trwałości,
2. Wielkowymiarowe reklamy stacjonarne, większe niż
konstrukcje produkowane masowo,
3.Wielkowymiarowe reklamy ruchome, które noszone
są przez ludzi lub manekiny montowane na pojazdach lub same będące „ pojazdem”,
4. Parady i pokazy o charakterze happeningu,
5. Wielkowymiarowe napisy nietrwałe, tworzone
jednorazowo,
6. Sponsoring alternatywny, czyli wsparcie
finansowe oryginalnych przedsięwzięć,
7. Reklamy wykorzystujące zupełnie nowe techniki
typu Internet,
8. Elementy rzeczywistości wtórnej, czyli pozornie
przypadkowa obecność produktu lub marki,
9. Wywołanie tzw. skandali kontrolowanych,
10.Niekonwencjonalne wykorzystanie nośników
tradycyjnych.
Stosowanie tego typu reklam daje wymierne korzyści. Przede wszystkim
stwarza możliwość dotarcia do odbiorcy poprze nową, niekonwencjonalną drogą i
na pewno zwiększa skuteczność przekazu i wywołuje pozytywne nastawienie
odbiorcy. Jest to również skuteczny sposób zdystansowania rywali i zmniejszenie
kosztów w porównaniu z reklamą w mediach. Dzięki niej także można wyeksponować
dowolne cechy produktu. Nie bez znaczenia jest również zmniejszenie kosztów w
porównaniu z reklamą w mediach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz