poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Reklama alternatywna.

 
Źródło:  http://blog.wirtualnemedia.pl/wp-content/uploads/2013/10/Czlowiek-piwo-na-krakowskiej-ulicy.jpg



    Reklama alternatywna cieszy się coraz większą popularnością, ponieważ traktowana jest jak sztuka reklamowego myślenia poza standardami i dociera do psychiki klienta. Termin ten rozumiany jest jako działanie promocyjne, które nie wykorzystuje tradycyjnych nośników reklamowych.
   Tego typu działania charakteryzują się oryginalnością, niepowtarzalnością i często bywa jednorazowa. Możemy pokusić się o stwierdzenie, że istniała od zawsze, ale na pewno nie zawsze była działaniem świadomym.
     Możemy wyróżnić różne formy takiej reklamy:
1. Wielkowymiarowe napisy, znaki towarowe i hasła reklamowe o dużej trwałości,
2. Wielkowymiarowe reklamy stacjonarne, większe niż konstrukcje produkowane masowo,
3.Wielkowymiarowe reklamy ruchome, które noszone są przez ludzi lub manekiny montowane na pojazdach lub same będące „ pojazdem”,
4. Parady i pokazy o charakterze happeningu,
5. Wielkowymiarowe napisy nietrwałe, tworzone jednorazowo,
6.  Sponsoring alternatywny, czyli wsparcie finansowe oryginalnych przedsięwzięć,
7.  Reklamy wykorzystujące zupełnie nowe techniki typu Internet,
8. Elementy rzeczywistości wtórnej, czyli pozornie przypadkowa obecność produktu lub marki,
9.  Wywołanie tzw. skandali kontrolowanych,
10.Niekonwencjonalne wykorzystanie nośników tradycyjnych.
   Stosowanie tego typu reklam daje wymierne korzyści. Przede wszystkim stwarza możliwość dotarcia do odbiorcy poprze nową, niekonwencjonalną drogą i na pewno zwiększa skuteczność przekazu i wywołuje pozytywne nastawienie odbiorcy. Jest to również skuteczny sposób zdystansowania rywali i zmniejszenie kosztów w porównaniu z reklamą w mediach. Dzięki niej także można wyeksponować dowolne cechy produktu. Nie bez znaczenia jest również zmniejszenie kosztów w porównaniu z reklamą w mediach.

Brak komentarzy: