OOH,
czyli Out of Home to powszechna reklama zewnętrzna. Idąc dziś
chodnikiem po mieście nie sposób nie zauważyć uśmiechających się
do nas twarzy czy rysunków na budynkach, przedstawiających nam
proszki do prania, aparaty fotograficzne czy sieci komórkowe. Czy to
nas jeszcze denerwuje? A może już dawno przywykliśmy właśnie do
takiego krajobrazu miasta. Aktualnie reklama OOH jest jedną z
najpopularniejszych i najczęstszych form przekazu. Jej najważniejszą
i główną zaletą jest to, że dociera do masowego odbiorcy.
Billboardy, które widzimy jadąc autem na zakupy, mają w sposób
prosty i jasny dać nam do zrozumienia najważniejsze wiadomości o
marce czy produkcie, to także podstawowe zadania i cechy
reklamy zewnętrznej. Czasem wydaje nam się, że jesteśmy
atakowani, taką właśnie formą reklamy. Widzimy ją wszędzie, na
przystankach, na autobusach i w autobusie, przed wejściem do naszego
lekarza, uczelni lub pracy, idąc na spacer, jadąc rowerem,
poruszając się czymkolwiek i gdziekolwiek.
Prezydencka
ustawa o ochronie krajobrazu, przedstawia projekt, który ma chronić
przed chaotycznym, bezmyślnym ustawianiem reklam. Prawdą jest to,
że czasem takowa reklama, kompletnie nie pasuje do scenerii danego
miejsca, dosłownie psuje klimat starych części miast czy też po
prostu zasłania zabytki lub pomniki.
Źródło: http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/51,117915,11692395.html?i=0
Źródło: http://wysokaizbo.pl/
Żródło:http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,11692395,Oczoplas_na_zakopiance__Tatry_zasloniete_reklamami.html
Jeśli
tworzyć taką reklamę dobrze by było, gdyby miała ciekawą
kompozycję, pomysł oraz by nie oblepiała połowy miasta jednym i
tym samym zdjęciem. Czasem reklama zewnętrzna sama w sobie staje
się atrakcyjna przez swoją innowacyjność. Jeśli widzimy ich
setki w tym samym miejscu czy na tym samym budynku staję się to
nudzące, nieestetyczne, nie mówiąc o plakatach, których
świetność dawno już minęła, lecz ich poobrywane szczątki dalej
musimy oglądać na naszej ulubionej dróżce, po której spacerujemy
z psem. Czy można stworzyć reklamę zewnętrzną by pasowała do
miejsca, nie zasłaniała jego piękna a czasem nawet je upiększała?
Myślę, że tak.
Żródło: http://www.wykop.pl/ramka/1225453/najciekawsze-billboardy-z-calego-swiata/
Jaka jest
prognozowana przyszłość dla OOH? Prawdopodobnie nośniki
wielkoformatowe zajmą przestrzeń pomiędzy miastami. Oczywiście
przewidywany jest powszechny rozwój elektroniczny billboardów. Wraz
z upowszechnieniem treści, związanych z konkretnymi klientami
nastąpi zindywidualizowanie przekazu treści reklamowych. Być może
precyzyjnie definiowane będą zainteresowania odbiorców, jego
skłonności czy przyzwyczajenia do kupna danych produktów. To
pozwoli na dokładniejsze trafienie do potencjalnego klienta, ale
również na jeszcze wiekszą manipulację nami i naszymi potrzebami.
Prawdą jest, że dzisiaj reklama outdoorowa jest częścią krajobrazu, który musimy codziennie oglądać. Warto więc by była ona ciekawa, wpasowująca się w otoczenie, by również tak jak i każde miasto, miała swoją duszę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz