wtorek, 7 kwietnia 2015

"Pokolorowane" krajobrazy miast

                OOH, czyli Out of Home to powszechna reklama zewnętrzna. Idąc dziś chodnikiem po mieście nie sposób nie zauważyć uśmiechających się do nas twarzy czy rysunków na budynkach, przedstawiających nam proszki do prania, aparaty fotograficzne czy sieci komórkowe. Czy to nas jeszcze denerwuje? A może już dawno przywykliśmy właśnie do takiego krajobrazu miasta. Aktualnie reklama OOH jest jedną z najpopularniejszych i najczęstszych form przekazu. Jej najważniejszą i główną zaletą jest to, że dociera do masowego odbiorcy. Billboardy, które widzimy jadąc autem na zakupy, mają w sposób prosty i jasny dać nam do zrozumienia najważniejsze wiadomości o marce czy produkcie, to także podstawowe zadania i cechy reklamy zewnętrznej.                    Czasem wydaje nam się, że jesteśmy atakowani, taką właśnie formą reklamy. Widzimy ją wszędzie, na przystankach, na autobusach i w autobusie, przed wejściem do naszego lekarza, uczelni lub pracy, idąc na spacer, jadąc rowerem, poruszając się czymkolwiek i gdziekolwiek.
Prezydencka ustawa o ochronie krajobrazu, przedstawia projekt, który ma chronić przed chaotycznym, bezmyślnym ustawianiem reklam. Prawdą jest to, że czasem takowa reklama, kompletnie nie pasuje do scenerii danego miejsca, dosłownie psuje klimat starych części miast czy też po prostu zasłania zabytki lub pomniki.

                                         Źródło: http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/51,117915,11692395.html?i=0

                                                           Źródło: http://wysokaizbo.pl/

                                                                              Żródło:http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,11692395,Oczoplas_na_zakopiance__Tatry_zasloniete_reklamami.html

               Jeśli tworzyć taką reklamę dobrze by było, gdyby miała ciekawą kompozycję, pomysł oraz by nie oblepiała połowy miasta jednym i tym samym zdjęciem. Czasem reklama zewnętrzna sama w sobie staje się atrakcyjna przez swoją innowacyjność. Jeśli widzimy ich setki w tym samym miejscu czy na tym samym budynku staję się to nudzące, nieestetyczne, nie mówiąc o plakatach, których świetność dawno już minęła, lecz ich poobrywane szczątki dalej musimy oglądać na naszej ulubionej dróżce, po której spacerujemy z psem. Czy można stworzyć reklamę zewnętrzną by pasowała do miejsca, nie zasłaniała jego piękna a czasem nawet je upiększała? Myślę, że tak. 




                                                       Żródło: http://www.wykop.pl/ramka/1225453/najciekawsze-billboardy-z-calego-swiata/

Jaka jest prognozowana przyszłość dla OOH? Prawdopodobnie nośniki wielkoformatowe zajmą przestrzeń pomiędzy miastami. Oczywiście przewidywany jest powszechny rozwój elektroniczny billboardów. Wraz z upowszechnieniem treści, związanych z konkretnymi klientami nastąpi zindywidualizowanie przekazu treści reklamowych. Być może precyzyjnie definiowane będą zainteresowania odbiorców, jego skłonności czy przyzwyczajenia do kupna danych produktów. To pozwoli na dokładniejsze trafienie do potencjalnego klienta, ale również na jeszcze wiekszą manipulację nami i naszymi potrzebami.
Prawdą jest, że dzisiaj reklama outdoorowa jest częścią krajobrazu, który musimy codziennie oglądać. Warto więc by była ona ciekawa, wpasowująca się w otoczenie, by również tak jak i każde miasto, miała swoją duszę. 

Brak komentarzy: