Nieraz zastanawialiśmy się za pewne ile można zarobić grając w reklamie. A teraz wyobraźmy sobie, że jesteśmy celebrytą, który jest bardzo popularny i reklamujemy popularny produkt. Pieniądzę są niewyobrażalnie duże, dlatego nie ma się co dziwić, że aktorzy oraz celebryci chętnie występują w reklamach.
źródło: celebryciwreklamie.pl
Coraz częściej w
reklamach zamiast przypadkowych osób, które są wybierane na castingach, możemy
zobaczyć osoby znane z telewizji, lub internetu. Od kilku miesięcy słynny
youtuber Radosław Kotarski, twórca kanału Polimaty bierze udział w kampanii
banku Millenium. Zdobywając ogromną popularność na internecie, postanowił
zaistnieć także w telewizji. Tylko głupiec nie wykorzystałby takiej okazji,
zważając że np. polski aktor Marek Kondrat za udział w reklamach ING Bank Śląsk
każdego roku zarabia milion złotych. Aby takie zarobki osiągnąć na internecie,
a przede wszystkim na youtubie, trzeba by było nieźle się postarać, więc
Radkowi Kotarskiemu można tylko pogratulować i życzyć szczęścia.
Wielu
polskich celebrytów niespodziewanie stało się częścią kampanii reklamowych.
Największym przykładem na to jest Kuba Wojewódzki, który zawsze był sceptycznie
nastawiony do reklam i do grania w nich. Lecz kto by odmówił kwoty 2 milionów
złotych które jak donosiły media zarobił Wojewódzki na reklamach z Play'a.
Telefonie
komórkowe biorąc sobie celebrytów za twarze kampanii nie wybierają ich na pewno
przypadkowo. Musi to być ktoś, kto ma dobrą opinie wśród odbiorców, kto pasuje do kampanii, a przede wszystkim,
ktoś kto jest popularny i odbiorca będzie z przyjemnością oglądał reklamę.
Czesław Mozil, Małgorzata Kożuchowska, Małgorzata Socha, czy Maciej Stuhr to
tylko nieliczne "gwiazdy" które biorą udział w kampaniach
największych sieci telefonii komórkowych w Polsce.
Szymon
Majewski, słynny showman, oraz dziennikarz który do pewnego czasu swoją karierę
opierał na współpracy ze stacją TVN musiał podjąć ważną decyzję i na rzecz
udziału w reklamach w banku PKO zerwał współpracę z TVN'em co dało mu zarobić
na kampanii podobno aż 3,4 milionów złotych. Teraz jako główna postać w
reklamach jest kojarzony głównie z reklam ww banku.
Sportowcy
także nie oszczędzają sobie grania w reklamach. Polscy piłkarze tacy jak
Wojciech Szczęsny, czy Robert Lewandowski wzięli udział w kampaniach jednych z
najpopularniejszych produktów na całym świecie. Szczęsny został
"twarzą" firmy Frito Lay, czyli napoju Pepsi, oraz chipsów Lays.
Bramkarza reprezentacji można było zobaczyć na każdej butelce Pepsi, oraz
paczce chipsów tej firmy, co dało mu zarobić podobno około 2 milionów złotych.
Jednak
rekordzistą jeżeli chodzi o zarobki w reklamach na Polskim rynku jest czołowy
piłkarz reprezentacji Polski Robert Lewandowski, który za same reklamy Gilette i
Coca-Coli otrzymał astronomiczną sumę 4 milionów złotych. Ale to nie koniec
udziału piłkarza w reklamach. wraz z Jakubem Błaszczykowskim, oraz Łukaszem
Piszczkiem wziął udział w reklamie Opla, a wraz z żoną Anną Lewandowską wzięli
udział w reklamach sieci komórkowej T-Mobile, za co zarobił także nie małe
pieniądze.
Zarobki
celebrytów, czy sportowców w reklamach są bardzo duże, a reklamo twórcy
wyprzedzają się między sobą aby zdobyć nową "gwiazdę" do swojej
kampanii, a co za tym idzie, jeżeli jest konkurencja, musi być także
konkurencyjna stawka, więc kto wie, czy za kilka lat, celebryci za reklamy będą
zarabiać więcej niż za rolę w filmie, czy programie i będą to o wiele większe
pieniądze niż w dzisiejszych czasach.
źródło: plotek.pl
5 komentarzy:
Bardzo ciekawy artykuł i na pewno takie pozycjonowanie może coś dać. Jednak wydaje mi się, że aktualnie jest także era tego typu https://tearsofjoy.pl/content-marketing/ kampanii reklamowych w social media. Uważam, że warto iść w tę stronę jeśli chce się uzyskać wymierne efekty. To jest moje zdanie, każdy może mieć inne, w końcu SEO nie jest prostą branżą. Pozdrawiam Ewa.
Również dobrym kanałem reklamy są social media. https://sitab.pl/social-media-bydgoszcz/
Reklamy w https://bigwebsite.pl/ są jak najbardziej godne polecenia.
Artykuł zgrabnie podkreśla, jak znaczącą rolę w branży reklamowej zaczęli odgrywać znani celebryci oraz sportowcy, przekształcając tradycyjne podejście do tworzenia kampanii reklamowych. Przykłady zarobków takich postaci jak Robert Lewandowski, Kuba Wojewódzki czy Radosław Kotarski, pokazują nie tylko ogromne kwoty, jakie można zarobić na współpracy z markami, ale także zmianę w percepcji i wartościowaniu takich działań przez samych celebrytów.
Jednym z ciekawych narzędzi, które można wykorzystać w celach promocyjnych, są ukryte wiadomości na Messengerze. Jeśli chodzi o wykorzystanie tego kanału do reklamy, warto zwrócić uwagę na artykuł opublikowany na stronie https://ebizneskrokpokroku.pl/spolecznosci/ukryte-wiadomosci-messenger-co-to-i-jak-je-znalezc/ W nim znajdziesz informacje na temat tego, czym są ukryte wiadomości na Messengerze i jak je znaleźć.
Prześlij komentarz