poniedziałek, 19 maja 2014

Provider usług partyzanckiego marketingu 

Jeszcze nie tak dawno reklamodawcy nie przyjmowali Internet-reklamy na poważnie. Dla większości z nich internet, w jakości placówki dla reklamy, był tylko i wyłącznie zabawą. Też nie wierzyli odbiorcom Internetu. Ale ostatnie badania pokazały, że sytuacja się zmieniła: objętość reklamy w sieci rośnie. Zaczęto rozumieć, że ignorować Internetu już nie można. Inaczaj twoje miejsce zajmie ktoś inny. Dlatego trzeba ciągle coś robić. 
Dlaczego internet jest dobry w jakości miejsca dla reklamy? Po pierwsze, jest to ciągle rosnąca objętość audytorium. Po drugie, to istnienie instrumentów, które pozwalają wymierzyć efektywność online. Po trzecie, reklama w sieci jest tańsza, niż w innych mediach. I ostatnie: reklama w sieci, to nie prosty kontekst czy wyskakujące banery. Współczesne technologie reklamowe pozwalają przekształcić każdą stronę w placówkę dla reklamy, a reklamodawca ma możliwość użycia materiałów audio, wideo i dużo innych dodatkowych rzeczy. Celem reklamy internetowej jest stymulacja odbiorcy na spełnienie pełnych działań, chociażby przejście ze strony odbiorcy do strony reklamodawcy. Jeżeli to się udaje, oznacza to, że reklama naprawdę pracuje. 
Jednak z biegiem czasu tematyczna reklama (mająca kontekst), zaczyna zamieniać się w utajniony, wirusowy marketing. Partyzancki marketing - sztuka osiągać cele reklamowych kampanii kosztem oryginalnych idei, przy minimalnym budżecie. Ludzie, którzy znają się na partyzanckim marketingu, rozumieją, że tu nie chodzi tylko o blogi - to tylko odrobina tego, z czego może skorzystać  reklamodawca, który wybiera taki rodzaj promocji. 
Rozpatrzmy, jak pracują takie projekty i jakie możliwości one przedstawiają dla promocji. Niestety, większa część projektów  orientuje się na samych blogach, dlatego temat ten tak często pojawia się przy omawianiu partyzanckiego marketingu. Ale są projekty, które oprócz blogów proponują i inne zasoby: fora, socjalne sieci, serwisy pytań i odpowiedzi, informacyjne portale, wideo-serwisy i nawet kanały RSS. Reklamodawca już sam wybiera tego providera usług partyzanckiego marketingu, który potrafi zaproponować szerszy wybór internetowego miejsca.
Niektóre firmy przedstawiają reklamodawcom menedżera, który jest odpowiedzialny za przeprowadzenie reklamowej kampanii. Takie podejście przypomina agencje reklamowe, ale reklamodawca nie ma możliwości omawiania detali reklamowej kampanii bezpośrednio z jej wykonawcą. Komuś może to odpowiadać, ponieważ w niepowodzeniach zawsze można oskarżyć menedżera. Jeżeli wierzycie, że sukces reklamowej kampanii zależy przede wszystkim od was, wtedy warto wybrać tego providera, który da wam możliwość wolnej komunikacji z przyszłym wykonawcą czy wykonawcami. 
Warto też zwrócić uwagę na szereg innych właściwości: jakim sposobem wykonuje się opłatę reklamowej kampanii, jakie gwarancje dają reklamodawcy, i czy dotrzymuje oni pełnej poufności. Wszystko to jest dosyć ważne i warto się tym kierować przy wyborze providera usług partyzanckiego marketingu. 
Ostatnia rada: jeśli odważyliście się wykorzystać partyzancki marketing dla przesuwania swojej kompanii, produkcji czy znaku firmowego, musicie wyraźnie sformułować cel partyzanckiej reklamowej kampanii. U człowieka, który podejmie się jej przeprowadzenia, nie musi mieć wątpliwości z powodu tego, czego wymagacie przez tą kampanię. Zanim będziecie szukać wykonawcy, warto poświęcić kilka godzin na opisanie,  jak chcecie, żeby wyglądała wasza reklamowa kampania i jaki budżet planujecie na to przeznaczyć. W przyszłości pomoże to wykonawcy przedstawić wam efektywny wariant.

Brak komentarzy: