piątek, 16 maja 2014

Łomżing według Make Life Harder


Jeśli ktoś kiedykolwiek powiedział ci, że żeby zaistnieć w reklamie musisz być młody, schludny i grzeczny to ten ktoś nie znał panów z Make Life Harder!
Maciej i Lucjan - dwóch blogerów lifestyle'owych, którzy okropne poczucie estetyki i gustu nadrabiają humorem oraz dystansem do otaczającej nas rzeczywistości. Ta szalona dwójka prowadzi blog o nazwie Make Life Harder (nawiązanie do bloga córki premiera- Kasi Tusk, który nosi nazwę Make Life Easier). Zasłynęli oni z często obrzydliwych żartów i okrutnych metafor, równie zabawnych co bolesnych. Wbijają szpile w polską mentalność tzw. cebulaków jak i w zapatrzone w Johnny'ego Deppa fanki ajfonów. Każda grupa, subkultura czy religia w tym kraju dostaje od nich pstryczek w nos... a Oni na tym jeszcze zarabiają!
Zaczęło się od serii felietonów do męskiego magazynu Logo. Styl, w którym utrzymane są wpisy internetowe jak i felietony MLH szybko znalazł sobie rzesze fanów. Oto parę przykładów humoru rodem z polskiego piekiełka.

"A więc majówka. Za chwilę będziemy grać babinktona, grillować i opalać blade twarze, przez złośliwych zwane d*pami. Ale Kaszuby to nie Costa Brava, a Zalew Zegrzyński to nie Floryda i z pogodą może być różnie. Jest więcej niż pewne, że na każdym wyjeździe znajdzie się jakiś rezolutny Wojtek, który korzystając z ch*jowej pogody wyciągnie z gaci grę planszową i zanim się zorientujecie, będziecie rozgrywać czterodniowy turniej w chińczyka albo inne gówno. Dlatego zanim się rozjedziemy – pragniemy was uwrażliwić na nowe (po matkach z dziećmi i ludziach, którzy chcą ciągle chodzić na spacery) zagrożenie w postaci popularnych gier planszowych."


 Zaczęły zgłaszać się firmy, które były zainteresowane współpracą z parą polskich blogerów. Latem ubiegło roku rozpoczęła się kampania reklamowa samochodowej marki prosto z Rumunii - Dacia.  Kampania polegała na zwiedzaniu państw byłego bloku wschodniego autem Dacii, każdą wyprawę okraszając wpisem na stronie MLH. Teraz, po prawie roku Maciej i Lucjan rozpoczynają nową objazdową kampanię reklamową - tym razem tylko po Polsce a marką, którą mają promować ma być Browar Łomża. Każdy z nas może wyjechać na taki dwumiesięczny wojaż od Zakopanego po Hel, od Kostrzyna po Terespol. Łomża poszukuje kompana dla MLH, który ze świetnego duetu zrobiłby niesamowity tercet. Jesteś zainteresowany? Odwiedź stronę Browaru Łomża, do zdobycia 10 tysięcy złotych oraz niesamowita przygoda u boku dwóch szalonych blogerów.
Chamscy, obskurni, kontrowersyjni, a i tak stali się medialni. Ktoś chce ładować w nich pieniądze i opierać swoje kampanie reklamowe na nieprzewidywalnej dwójce. Skąd ten sukces? Może to przez naturalność w pisaniu? Wpisy MLH nie mają z góry podyktowanych tematów i terminów. Jeśli to jest właśnie klucz do sukcesu to ten wpis nie wywinduje mnie na szczyt internetowych celebrytów. A teraz czas na łomżing!

Brak komentarzy: