Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska- tak brzmi pełna nazwa stowarzyszenia, które ma na celu ustandaryzowanie metod reklamy w internecie oraz szeroko rozumianej edukacji w zakresie potencjału internetu i jego wykorzystania. Organizacja ta zrzesza największe portale internetowe, sieci reklamowe i agencje interaktywne, które będąc członkami stowarzyszenia, muszą przestrzegać ogólnie przyjętych norm związanych z wytycznymi określającymi rozmiar, obraz, działanie oraz formę reklam internetowych.
źródło:http://iab.org.pl/standardy-i-dobre-praktyki/standardy-reklamy-display/
IAB Polska wystawia certyfikaty na podstawie przestrzegania ogólnie przyjętych zasad ustalonych przez tę organizację. Każdy kto uzyska certyfikat IAB Polska, może umieścić na swojej stronie firmowy stempel IAB Polska symbolizujący członkostwo w stowarzyszeniu.
W nawiązaniu do tematu wpisu, chciałbym przedstawić ogólne zasady dotyczące reklamy internetowej określone przez IAB Polska. Najważniejsze z nich to:
*wymiary- każda z formy reklamy internetowej ma określony wymiar, który szczegółowo podany jest w oficjalnym pliku na stronie IAB Polska. Ze względu na sporą ich ilość i różnorodność, nie będę opisywać każdego z nich.
*sposób rozwijania- większość form internetowej reklamy rozwijana jest po interakcji użytkownika.
*sposób zamykania- każda reklama internetowa zasłaniająca treść strony powinna posiadać przycisk "X" napisany w określonej czcionce i wielkości. Ponadto przycisk powinien być widoczny, na nieprzezroczystym tle, działający od chwili pojawienia się reklamy.
*Zakazane jest przypisywanie innego działania wykorzystywanym w reklamach ikonom systemowym, niż te które istnieją w danym systemie. Nie można również zamieszczać ikon, które będą działać niezgodnie z ich znaczeniem, np. ikona oznaczająca rozwinięcie reklamy nie może powodować przekierowania na inną stronę.
*IAB Polska określa również wytyczne związane z VideoAd w reklamach internetowych. Maksymalna długość spotu może trwać 30 sekund, odtwarzacz powinien posiadać przyciski mute i stop oraz po uruchomieniu reklamy, powinna ona być wyciszona.
*kwestia obciążenia procesora również została ujęta w generalnych zasadach- Ogólnie rzecz biorąc, reklamy powinny być tworzone tak, aby użycie procesora i jego obciążenie przez reklamę było jak najmniejsze.
http://iab.org.pl/standardy-i-dobre-praktyki/standardy-reklamy-display/
http://eredaktor.pl/reklama-internetowa/nowe-standardy-reklam-internetowych-od-1-stycznia-2012-r/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz