Jego główne elementy to :
- strategie
wyborcze,
-wizerunek
telewizyjny kandydatów/partii,
-polityczny
public relations,
-miejsce w
sondażach.
W marketingu politycznym możemy wyróżnić następujące
rodzaje strategii:
* Ze względu na charakter działań:
- pozytywna,
- negatywna.
Duża konkurencja, która dziś panuje już wszędzie,
powoduje, że firmy oraz kandydaci polityczni podejmują działania promocyjne na
rynku. Polega ona na zaprezentowaniu przez producenta lub osoby swojej usługi
lub „produktu” jak największej liczbie odbiorców. Jej największym celem jest
doprowadzenie do większego zysku producenta, przekazanie nam informacji o danej
osobie oraz zadbanie o potrzeby i wymagania wszystkich klientów. Ma się w nas
wykształcić potrzebę zapotrzebowania na dany produkt oraz zwiększyć liczbę osób
popierających danego kandydata ze świata polityki. Odpowiednie zaprezentowanie
kandydata może wywrzeć ogromny wpływ na pomyślny rozwój jego kariery. Nie do
każdego odbiorcy można dotrzeć w ten sam sposób dlatego polityce ubarwiają swoje
kampanie i pojawiają się w różnych źródłach przekazu. Na bilbordach, w
gazetach, „na ulicy”, na przydrożnych witrynach, wszędzie gdzie może dosięgnąć
nasz wzrok. Każdy z tych sposobów ma zarówno swoje wady jak i zalety. Właściwy
wybór jednego lub większej ilości tych elementów i ich umiejętne zastosowanie
umożliwia kandydatowi odniesienie sukcesu na rynku. Najczęściej przyciąga nas to co śmieszne lub
niecodzienne z ciekawą ilustracją i podpisem. Sprawia to, że się na niej
skupiamy, a tym samym zapamiętujemy to co widzimy.
Są różne zabiegi stosowane przez polityków aby
umocnić swoją kandydaturę, nie zawsze mogą one nam się wydawać słuszne. Zdobywanie
popularności po przez ośmieszanie i oczernianie przeciwnika nie jest nowym zabiegiem, tym bardziej we współczesnej
polityce. Nosi ona miano „reklamy negatywnej”. Np. negatywne doświadczenia z
kampanii prezydenckiej z roku 1990, kiedy sztab wyborczy Lecha Wałęsy prowadził
wręcz nagonkę na Stanisława Tymińskiego. Ten z kolei nie pozostawał dłużnym.
Dlatego reklama tego typu zazwyczaj jest odbierana przez nas jako zła i
niemoralna, jednak warto zauważyć, że jej użycie ciągnie za sobą pewne wyraźne
korzyści. Niewątpliwą zaletą kampanii negatywnej jest pełnienie przez nią funkcji
informacyjnej - umożliwia ona odbiorcy poznanie pewnych nieznanych dotąd
faktów. Właśnie tych, które zazwyczaj oni sami chcą ukryć przed nami. Taka
proponowana strategia ma jednak pewną wadę. Negatywna kampania, jeśli jest
skutecznie prowadzona przez najbardziej konkurujących między sobą polityków,
może zniechęcić odbiorców do nich obu w jednakowym stopniu.
Afera wszczęta podczas wyborów prezydenckich w 2005 r. dotycząca powiązań dziadka Donalda Tuska z Wehrmahtem.
Definicja: http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_polityczny
1 komentarz:
Pozycjonowanie SEO obejmuje zestaw działań mających na celu poprawę pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Obejmuje to zarówno optymalizację techniczną strony, jak i tworzenie wartościowych treści oraz zdobywanie linków zewnętrznych. Efektywne pozycjonowanie SEO może znacznie zwiększyć widoczność strony, przyciągając więcej odwiedzających i potencjalnych klientów. Więcej informacji na temat tej usługi znajdziesz na stronie pozycjonowanie SEO.
Prześlij komentarz