poniedziałek, 12 maja 2014

Marketing polityczny- reklama obecna nawet w świecie polityki

Marketingiem politycznym- jest to zespół technik, które wykorzystuje się do wykreowania odpowiedniego obrazu kandydata wśród jego elektoratu, wypromowania jego osoby, wyróżnienia go spośród rywali i uzyskania określonej liczby głosów przy jak najmniejszym zużyciu środków lub za pomocą określonych środków, uzyskać maksymalną liczbę głosów.

Jego główne elementy to :
   - strategie wyborcze,
    -wizerunek telewizyjny kandydatów/partii,
    -polityczny public relations,
    -miejsce w sondażach. 


W marketingu politycznym możemy wyróżnić następujące rodzaje strategii:
* Ze względu na charakter działań:
- pozytywna,
- negatywna.

Duża konkurencja, która dziś panuje już wszędzie, powoduje, że firmy oraz kandydaci polityczni podejmują działania promocyjne na rynku. Polega ona na zaprezentowaniu przez producenta lub osoby swojej usługi lub „produktu” jak największej liczbie odbiorców. Jej największym celem jest doprowadzenie do większego zysku producenta, przekazanie nam informacji o danej osobie oraz zadbanie o potrzeby i wymagania wszystkich klientów. Ma się w nas wykształcić potrzebę zapotrzebowania na dany produkt oraz zwiększyć liczbę osób popierających danego kandydata ze świata polityki. Odpowiednie zaprezentowanie kandydata może wywrzeć ogromny wpływ na pomyślny rozwój jego kariery. Nie do każdego odbiorcy można dotrzeć w ten sam sposób dlatego polityce ubarwiają swoje kampanie i pojawiają się w różnych źródłach przekazu. Na bilbordach, w gazetach, „na ulicy”, na przydrożnych witrynach, wszędzie gdzie może dosięgnąć nasz wzrok. Każdy z tych sposobów ma zarówno swoje wady jak i zalety. Właściwy wybór jednego lub większej ilości tych elementów i ich umiejętne zastosowanie umożliwia kandydatowi odniesienie sukcesu na rynku. Najczęściej przyciąga nas to co śmieszne lub niecodzienne z ciekawą ilustracją i podpisem. Sprawia to, że się na niej skupiamy, a tym samym zapamiętujemy to co widzimy.

Są różne zabiegi stosowane przez polityków aby umocnić swoją kandydaturę, nie zawsze mogą one  nam się wydawać słuszne. Zdobywanie popularności po przez ośmieszanie i oczernianie przeciwnika nie jest  nowym zabiegiem, tym bardziej we współczesnej polityce. Nosi ona miano „reklamy negatywnej”. Np. negatywne doświadczenia z kampanii prezydenckiej z roku 1990, kiedy sztab wyborczy Lecha Wałęsy prowadził wręcz nagonkę na Stanisława Tymińskiego. Ten z kolei nie pozostawał dłużnym. Dlatego reklama tego typu zazwyczaj jest odbierana przez nas jako zła i niemoralna, jednak warto zauważyć, że jej użycie ciągnie za sobą pewne wyraźne korzyści. Niewątpliwą zaletą kampanii negatywnej jest pełnienie przez nią funkcji informacyjnej - umożliwia ona odbiorcy poznanie pewnych nieznanych dotąd faktów. Właśnie tych, które zazwyczaj oni sami chcą ukryć przed nami. Taka proponowana strategia ma jednak pewną wadę. Negatywna kampania, jeśli jest skutecznie prowadzona przez najbardziej konkurujących między sobą polityków, może zniechęcić odbiorców do nich obu w jednakowym stopniu.
Afera wszczęta podczas wyborów prezydenckich w 2005 r. dotycząca  powiązań dziadka Donalda Tuska z Wehrmahtem.
Definicja: http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_polityczny 


 

1 komentarz:

MajsterHajster pisze...

Pozycjonowanie SEO obejmuje zestaw działań mających na celu poprawę pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Obejmuje to zarówno optymalizację techniczną strony, jak i tworzenie wartościowych treści oraz zdobywanie linków zewnętrznych. Efektywne pozycjonowanie SEO może znacznie zwiększyć widoczność strony, przyciągając więcej odwiedzających i potencjalnych klientów. Więcej informacji na temat tej usługi znajdziesz na stronie pozycjonowanie SEO.