![]() |
http://imagizer.imageshack.us/a/img834/3269/xz7o.jpg |
Jako mała dziewczynka godzinami potrafiłam siedzieć z bratem przed telewizorem i oglądać przeróżne programy. Począwszy od Pokemonów, Dragon Ball'a po Disco Relax - dziecko posadzone wówczas przed migocząca skrzynką zapominało o bożym świecie. Aż tu nagle, kompletnie bez zapowiedzi program był przerywany iii.... pojawiało się logo sklepu Mango.
Telezakupy
To jedno z narzędzi marketingu bezpośredniego wykorzystujące komunikację telefoniczną z aktualnymi lub potencjalnymi klientami.
Przybliżmy zatem kwestię nadrzędną:
Marketing bezpośredni – polega na bezpośrednich komunikatach kierowanych do starannie wybranych, pojedynczych klientów, często w indywidualnym kontakcie, w celu uzyskania bezpośredniej reakcji (odpowiedzi).
Marketing bezpośredni pozwala konsumentom kupować produkty dzięki wykorzystaniu różnych mediów reklamy, z pominięciem bezpośredniego kontaktu osobistego ze sprzedawcą. Oprócz tworzenia wizerunku marki, celem marketingu bezpośredniego jest uzyskanie bezpośredniej, najczęściej natychmiastowej i dającej się zmierzyć reakcji konsumenta.
Zagadnienie telesprzedaży odwołuje się do kontaktu z klientem poprzez emisję przekazu za pośrednictwem telewizji. Ściśle - telezakupy - u schyłku lat 80tych zagościły w naszych domach na zawsze. Platforma należy do Grupy ITI - tej samej, która włada podwojami niebiesko-żółtego TVNu. (Właścicielem 100 procent akcji jest TVN S.A.)
Później było już tylko...więcej
Lata dziewięćdziesiąte stały się żyznym gruntem, na który padły ziarenka rosnącego konsumpcjonizmu. Telezakupy powstały w idealnym czasie. Dobry biznes poznaje się po tym, że wykorzystuje aktualne trendy. Po burzy powstałej transformacją ustrojową Polacy rzucali się na wszystko co zachodnie ze zdwojoną siłą. To, że ktoś dał im możliwość oglądania prezentowanych specjalnie dla nich produktów oraz opcję ich zakupu bezpośrednio w trakcie bądź od razu po zakończeniu emisji.. tak to była jak manna z nieba. Baaa! Jeśli zadzwoniłeś w ciągu piętnastu minut dodano Ci GRATIS kilka nakładek na mopa, dodatkową sztukę biustonosza czy pas wyszczuplający w specjalnej cenie.
Widząc sukces tego przedsięwzięcia inne stacje telewizyjne również postanowiły pójść śladem kolegów po fachu. Jak grzyby po deszczu wyrastały takie programy jak TV Shop, Vita Shop czy TV Market.
25 lat dryfowania
W tym roku Mango obchodzi swoje 25-lecie. Dziś ma już swój kanał mianowicie Mango 24. Istny raj dla zakupoholiczek.
W czym objawia się fenomen telezakupów? Być może to magia telewizji, może wygoda kupowania, a może sekret tkwi w targetowaniu. Wśród produktów znajdziemy lekarstwo właściwie na wszystko: na oponkę na brzuszku, na bolący i krzywy kręgosłup, brudne podłogi czy zanieczyszczenie organizmu. Odpowiedzią na Twoje wszystkie pytania jest Mango! Najbardziej narażone są jednak gospodynie domowe. Włączony często jako zagłuszacz, towarzysz prac domowych telewizor może przyciągnąć mnogością produktów. Nic nie powstrzyma ich wówczas od zamówienia nowego wałka do farby dzięki, któremu nie będzie ona kapała na prawo i lewo.
Dla rozluźnienia kilka przykładów.
https://www.youtube.com/watch?v=8EYAodbXfMw
https://www.youtube.com/watch?v=dE-J6qQGnz8
https://www.youtube.com/watch?v=QpLUTMkr0iU
źródło: wikipedia, youtube
https://www.youtube.com/watch?v=dE-J6qQGnz8
https://www.youtube.com/watch?v=QpLUTMkr0iU
źródło: wikipedia, youtube
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz