Bardzo popularnym przedmiotem sponsoringu są sportowcy i chodzi tu o praktycznie każdą dziedzinę sportu. Najlepsi sportowcy nie muszą praktycznie martwić się o sprzęt, bo jest on im dostarczany przez producentów. W tym wpisie zajmę się freeskiingiem, ekstremalną odmianą narciarstwa. Dyscypliną wciąż mało popularną, ale rozwijającą się niezwykle prężnie. Przedstawię kilka wiodących firm, wraz z ich "teamem" i sygnowanymi ich nazwiskami produktami.
Armada Skis
T-Hall '09 |
Armada wspiera także innych narciarzy - najbardziej znani to JP Auclair, Jacob Wester i Phil Casabon. Firma posiada także swój własny sponsorowany team w Polsce. Polska ekipa zrzesza m.in. jedną z najlepszych polskich narciarek freestylowych Weronikę Chyc i obiecującego Jaśka Gąsienicę-Daniela.
Salomon
Team Salomon Polska |
Salomon posiada bardzo dobrze prosperującą komórkę w Polsce i nasza lokalna drużyna zrzesza jednych z najlepszych sportowców w tej dziedzinie - Piotra Pinkasa z Wisły specjalizującego się w railach, wilokrotnego Mistrza Polski Szczepana Karpiela-Bułeckę rodem z Zakopanego, oraz niezwykle utytułowanego i doświadczonego Marka Dońca z Katowic. Każdy z nich ma innych sponsorów, ubierających i zaopatrujących ich prawie od stóp do głów.
Head
Pro model J. Olssona na sezon 08/09 |
W Polsce reprezentantem Head jest Bartek Sibiga, młody Ślązak który przebojem wdarł się na szczyty i jest obecnie jednym z najlepszych i najbardziej charakterystycznych. Oprócz Head wspiera go także producent odzieży Modest South Wear i sklep TwoTip.
Majesty Skis
Majesty to jedyna rodzima firma w tym zestawieniu. Produkuje sprzęt narciarski od kilku lat, ale przez konkurencyjną cenę i wysoka jakość zdążyła już zdobyć uznanie także poza granicami naszego kraju. W zagranicznym teamie znajduje się m.in. Francuz Anatole Camelin, a u nas ambasadorem marki jest Jan Krzysztof z Zakopanego.
Sponsoring jest doskonałą formą promocji. W tym przypadku kluczowe znaczenie wydaje się ściągnięcie do swojej stajni najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych sportowców. Sygnowane przez nich produkty będą bardziej atrakcyjne dla klientów, chcących być tacy jak ich idole. Po drugiej stronie także można odnotować same korzyści - narciarz ma zapewniony sprzęt, jest zaangażowany w jego produkcję, a najlepsi mogą liczyć także na pensję, samochód od firmy, czy wyjazdy zagraniczne. Ma szansę rozwijać się dużo szybciej niż gdyby musiał wszystko finansować z własnej kieszeni.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz