wtorek, 24 maja 2011

Sponsorowane teamy freeskiingowe

Sponsoring jest jedną z najciekawszych i rodzajów reklamy. Przydatny jest w sytuacjach, kiedy tradycyjna reklama jest zakazana m.in. przy okazji reklamowania wyrobów tytoniowych lub alkoholowych. Cechą charakterystyczną tej metody promowania produktu jest występowanie dwóch stron - sponsora i sponsorowanego. Sponsor "wykłada pieniądze" na konkretne, interesujące go rzeczy - sztukę w teatrze, prognozę pogody, badanie naukowe, mecz sportowy. Sponsorowany "odpłaca się" promując produkt.

Bardzo popularnym przedmiotem sponsoringu są sportowcy i chodzi tu o praktycznie każdą dziedzinę sportu. Najlepsi sportowcy nie muszą praktycznie martwić się o sprzęt, bo jest on im dostarczany przez producentów. W tym wpisie zajmę się freeskiingiem, ekstremalną odmianą narciarstwa. Dyscypliną wciąż mało popularną, ale rozwijającą się niezwykle prężnie. Przedstawię kilka wiodących firm, wraz z ich "teamem" i sygnowanymi ich nazwiskami produktami.

Armada Skis

T-Hall '09
Flagowym team riderem i równocześnie założycielem firmy Armada jest Tanner Hall. Amerykanin posiada własną linię nart T-Hall. Oprócz Armady Halla sponsorują m.in. producent napojów Red Bull, producent dzieży Dakine, a buty dostarcza Dalbello.

Armada wspiera także innych narciarzy - najbardziej znani to JP Auclair, Jacob Wester i Phil Casabon. Firma posiada także swój własny sponsorowany team w Polsce. Polska ekipa zrzesza m.in. jedną z najlepszych polskich narciarek freestylowych Weronikę Chyc i obiecującego Jaśka Gąsienicę-Daniela.




Salomon

Team Salomon Polska    
Najbardziej znanym przedstawicielem międzynarodowego teamu Salomona jest Simon Dumont. Narciarz posiada własny model nart nazwany "Dumon Pro Pipe". Kolegami Dumona są m.in. młode gwiazdy Bobby Brown i Sammy Carlson, doświadczony Dane Tudor. Przez Salomona wspierana jest także Kaya Turski - narciarka polskiego pochodzenia.

Salomon posiada bardzo dobrze prosperującą komórkę w Polsce i nasza lokalna drużyna zrzesza jednych z najlepszych sportowców w tej dziedzinie - Piotra Pinkasa z Wisły specjalizującego się w railach, wilokrotnego Mistrza Polski Szczepana Karpiela-Bułeckę rodem z Zakopanego, oraz niezwykle utytułowanego i doświadczonego Marka Dońca z Katowic. Każdy z nich ma innych sponsorów, ubierających i zaopatrujących ich prawie od stóp do głów.


Head

Pro model J. Olssona na sezon 08/09
U tego producenta na czoło wysuwa się zdecydowanie Jon Olsson (własny model J.O. Pro). Szwed jest żywą legendą tego sportu i jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie sportowców. Obecnie dużą wagę przykłada także do narciarstwa alpejskiego, ponieważ chce wystapić na Zimowej Olimpiadzie. Jest organizatorem imprezy JOSS, na którą zjeżdża się cała freeskiingowa pierwsza liga.

W Polsce reprezentantem Head jest Bartek Sibiga, młody Ślązak który przebojem wdarł się na szczyty i jest obecnie jednym z najlepszych i najbardziej charakterystycznych. Oprócz Head wspiera go także producent odzieży Modest South Wear i sklep TwoTip.


Majesty Skis

Majesty to jedyna rodzima firma w tym zestawieniu. Produkuje sprzęt narciarski od kilku lat, ale przez konkurencyjną cenę i wysoka jakość zdążyła już zdobyć uznanie także poza granicami naszego kraju. W zagranicznym teamie znajduje się m.in. Francuz Anatole Camelin, a u nas ambasadorem marki jest Jan Krzysztof z Zakopanego.



Sponsoring jest doskonałą formą promocji. W tym przypadku kluczowe znaczenie wydaje się ściągnięcie do swojej stajni najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych sportowców. Sygnowane przez nich produkty będą bardziej atrakcyjne dla klientów, chcących być tacy jak ich idole. Po drugiej stronie także można odnotować same korzyści - narciarz ma zapewniony sprzęt, jest zaangażowany w jego produkcję, a najlepsi mogą liczyć także na pensję, samochód od firmy, czy wyjazdy zagraniczne. Ma szansę rozwijać się dużo szybciej niż gdyby musiał wszystko finansować z własnej kieszeni.

Brak komentarzy: