wtorek, 24 maja 2011



Zespół kreatywny !


Sercem każdej udanej kampanii jest koncept kreatywny. Zadanie przygotowanie oryginalnego konceptu, oraz pomysłów do konceptu należy do zespołu kreatywnego. Najlepsze zespoły są sprawne w generowaniu świetnych pomysłów. Nie chodzi o wymyślenie czegoś niesamowitego, lecz o to, by takich pomysłów mieć wiele.


Różne osoby i zespoły mają swoje sposoby na generowanie pomysłów. To, co sprawdza się w jednym zespole, może nie sprawdzić się w innym. Są jednak, pewne metody, którymi można się posłużyć, by wspomóc ten proces i stymulować powstawanie pomysłów.


W moim wpisie postaram się dać kilka sugestii dotyczących tego, jak przejść od briefu do pomysłu.


Kto należy do zespołu kreatywnego?

Team kreatywnych agencji odpowiada z

a przygotowanie pomysłów reklamowych na podstawie briefu kreatywnego dostarczonego przez strategów i handlowców. Tradycyjnieskłada się on z art. directora (osoby zajmujące się wizualną stroną reklamy) i copywritera ( pisze hasła i slogany reklamowe. Model ten stworzono w latach 60 XX w jednej z nowojorskich agencji i stał się standardem w przemyśle reklamowym.


W nowoczesnej agnacji członkowie zespołu kreatywnego muszą rozwiązywać reklamowe problemy klienta. Można to osiągnąć mając dokładne rozeznanie w kwestii zachowań konsumenckich i możliwości zastosowania wielu różnych kanałów mediowych, którymi można dotrzeć do wybranej grupy docelowej.


Obecnie tradycyjne role w zespole kreatywnym się zacierają art director może wymyślać hasło reklamowe, zaś copywriter obraz. Oczywiście ważną cechą tych zespołów jest praca wykorzystująca ich talenty i mocne strony. Jeden członek zespołu powinien umieć pisać dobre teksty, zaś drugi powinien znać się na projektowaniu graficznym designie i wizualizacji. Ważne jest ciągłe doskonalenie się i kształcenie nowych zdolności.


Cechy dobrego zespołu kreatywnego :)


Po pierwsze i najważniejsze musi iść do przodu i starać się być oryginalnym musi Ci zależeć na tym co tworzysz i co robisz”- Dan Warner copywriter w agencji Y&R

Zespoły odnoszące największe sukcesy pasjonują się reklamą i mają ambicję gromadzenia najlepszych kreatywnie projektów w swoim portfolio. To pragnienie sukcesu oznacza często intensywną pracę nad briefami przez wiele godzin, więc dobrze jest, gdy ich członkowie są lubią mają podobne poczucie humoru. W agencji każdy pomysł musi zostać zatwierdzony przez dyrektora kreatywnego, czego konsekwencją jest czasem jego odrzucenie lub konieczność dopracowania, zanim zostanie zaprezentowany klientowi. Trzeba nauczyć się przyjmować tę krytykę konstruktywnie, bo to sprawi, że kolejne pomysły będą jeszcze lepsze!


Zespoły kreatywne porównuje się często do gadźeciarzy gromadzących bez przerwy idee, zdjęcia wycinane z magazynów i wszystko, co ich zdaniem warto zachować. Chodzenie do kina, teatru, galerii sztuki może zainspirować do stworzenia nowego plakatu Chodzi o to, żebyś był wszechstronny.


Brak komentarzy: