czwartek, 26 maja 2011

Reklama POS część 1

Bardzo mało znanym medium reklamowym są tak zwane reklamy POS. Jak podaje wikipedia POS to (ang. point of sale) właściwie: POSM (ang. point of sales materials) - materiały wspierające sprzedaż. Sformułowanie to odnosi się do różnych rodzajów nośników reklamy typu BTL. W polskiej terminologii marketingowej przyjęło stosować się nazwę POS, jednak polskie wiodące firmy dla określenia produktów wspierających sprzedaż używają terminu POSM. Niestety z tej definicji nie wynika nic sensownego dla zwykłego zjadacza chleba, nicy coś dzwoni ale jednak niewiele. Ta definicja bardzo dobrze oddaje poziom wiedzy większości społeczeństwa na temat tego nośnika reklamowego. Jest to ewidentny błąd, ponieważ jest to bardzo popularna wśród producentów wszelkiej maści towarów i usług forma reklamowania się. W telegraficznym skrócie oraz łopatologicznie są to reklamy montowane w miejscu sprzedaży produktów lub usług na przykład w hipermarketach czy punktach sprzedaży ale również w szkołach. Jest ona skierowana do klientów w momencie kupowania. Zwykle stanowi uzupełnienie kampanii reklamowej w mass mediach. Idealnie uzupełnia reklamę, która utrwala informacje o produkcie. Uzupełnienie to polega na przypomnieniu klientowi o produkcie wtedy, kiedy dokonuje wyboru produktu. Jej produkcja jest stosunkowo prosta jednak niektóre wymyślane przez zleceniobiorców formy reklamy są cokolwiek dziwne i trudne do wykonania. Od tego jednak jest umowa na początku współpracy. Wiele firm ma bogatą ofertę reklam z tego segmentu reklam. Teraz chciałbym pokrótce przedstawić wam różne formy jakie może przybierać reklama POS lub jak kto woli POSM. Jeśli zastanawiacie się dlaczego piszę akurat o tej formie reklam to zdradzę wam, że współpracuję z firmami oferującymi reklamy POS i znam ich wygląd i montaż od podszewki. Jest to dla mnie bardzo ciekawa forma reklamy i co rusz jestem zaskakiwany przez coraz wymyślniejsze jej formy.






stoper pcv

Stopery PCV lub shelfstopery
Są to płaskie "deseczki" wytworzone odmiany plastyku. Jest on dosyć sztywny i ulega tylko lekkiemu odkształcaniu jednak raczej tylko na długości niż w którymkolwiek innym wymiarze. Na powierzchnię przyklejana jest grafika reklamowanego produktu. Rozmiary oraz kształty mogą być różne zależnie od wynegocjowanych przez klienta warunkach. Montuje się je na półce tak jak to widać na obrazku. Jest kilka metod ich montażu można je przyczepiać na magnesy tak jak na zdjęciu. Inną techniką starszą i rzadziej stosowaną jest przykręcanie za pomocą specjalnych mocowań stoper do półki. Zwykle stosuje się dwa mocowania. Jest to ciekawa metoda promowania swoich produktów. Stopery wyróżniają się ze względu na to, że wystają z płaskiej powierzchni regałów.


zawieszka cenowa

Zawieszki cenowe
Są to małe plastykowe zawieszki, które umieszcza się na listwach cenowych (tym, na czym znajduje się cena danego produktu). Mają one podobnie jak shelfstopery zwracać uwagę klienta na dany produkt co też czynią. Zwykle posiadają one dodatkowo zamontowaną od strony regału taśmę dwustronną, którą zabezpiecza się zawieszkę przed przypadkowym ściągnięciem.



wobbler

Ostatnią w tej części formą POS będzie wobbler.
Jest to mały plastykowy element, którego montaż wygląda bardzo podobnie do zawieszek. Różnica polega na tym, że zawieszka przylega mocno do listwy cenowej zaś wobbler, jak sama nazwa wskazuje ma się chwiać, trząść się.


źródła
wikipedia.org

3 komentarze:

Ela78 pisze...

Ciekawy artykuł

Syśka93 pisze...

Fajnie opisane. Według mnie materiały POS są bardzo skuteczne zwłaszcza w przypadku reklamowania produktów z branży FMCG. Jeżeli POSy są dobrze spersonalizowane i przygotowane, tak jak produkcje firmy Exposite to z pewnością przyciągają wzrok konsumentów i zachęcają ich do zakupu.

Oexfulfilio pisze...

Skoncentruj się na rozwijaniu swojego biznesu, a my zajmiemy się resztą! Optymalizuj swoją logistykę z nami już dziś! Postaw na POSM