Aby kampania reklamowa na Facebooku odniosła sukces należy pamiętać o zasadach:
Na początek ustal cel kampanii. Nie chodzi przecież o to żeby jak najwięcej osób kliknęło w pole Lubię to, ale żeby osiągnąć konkretne korzyści.
Zanim zaczniesz zapraszać znajomych do klikania w Lubię to należy wypełnić facebookową stronę wartościowymi informacjami, zamieścić podstawowe informacje dotyczące firmy, pochwalić się swoimi osiągnięciami.
Firmowy profil na Facebooku musi być regularnie aktualizowany. Warto prowadzić dialog z fanami profilu, którzy się na nim wypowiadają.
Na tablicy nie dodawajmy tylko krótkich informacji, ale zamieszczajmy jak najwięcej ciekawostek, ankiet, filmiki, animacje. Zabaw się z fanami profilu, spróbuj wciągnąć ich w dyskusję.
Nie zapomnij dodać wtyczki społecznościowej na stronę internetową swojej firmy. Dzięki temu Twoi obecni klienci będą mogli kliknąć w pole Lubię to. Wszelkie tzw. pluginy do facebooka znajdziesz na tej stronie: facebook.com/plugins
Od momentu, gdy Twoją stronę będzie obserwowało minimum 25 osób, możesz założyć tzw. username, czyli prosty adres podstrony.
Organizuj akcje promocyjne, konkursy.
Reklamę kieruj do konkretnej grupy docelowej, a nie całej społeczności.
Używaj chwytliwego hasła przewodniego kampanii.
Unikaj nachalności, nie dodawaj zbyt dużo wpisów w ciągu dnia.
Danio - metoda na sukces
Przykładem świetnie przeprowadzonej kampanii reklamowej na portalu Facebook jest firma Danone i jej reklama serka homogenizowana Danio. Celem kampanii wsparcie aktywacji sklepowej Danio, podczas której do serków dodawane były maskotki Małego Głoda oraz zbudowanie od podstaw pozycji marki na rynku internetowym. Kampania skierowana była do młodych ludzi, zwłaszcza starszych nastolatek. Centrum kampanii był fanpage na Facebooku. Akcja promocyjna została przedstawiona konsumentom jako Wielka Inwazja Małego Głoda.
Firma Danone następująco opisuje swoje działania promocyjne:
Akcja promocyjna została konsumentom przedstawiona jako Wielka Inwazja Małego Głoda. Nasze działania podzieliliśmy na kilka etapów:
- na początku, kiedy pierwsze partie serka zaczęły pojawiać się w pierwszych regionach Polski, pokazaliśmy ten fakt jako inwazję armii klonów Małego Głoda na Pomorze i Podbeskidzie
- pokazaliśmy, że inwazja ma przywódcę, że jeden z Małych Głodów stał się butnym dyktatorem, nazywanym Wielkim Małym Głodem
- kolejne regiony dystrybucji produktu pokazywaliśmy jako przemyślane części planu Wielkiego Małego Głoda i jako jego kolejne sukcesy militarne
- Wielki Mały Głód ujawnił swoich pomocników, sztabowców – byli to m.in. Fidel Gastro i Głodny Harry
- scenariusz inwazji obejmował ruch oporu, zdrady, porwanie, poszukiwanie wskazówek w dalekich rejonach internetu (kilkanaście serwisów użytych do akcji) i w największych miastach Polski w realu
W ciągu kampanii fanpage zyskał 57.000 fanów, co było dopiero początkiem lawiny popularności Małego Głoda online. Po kolejnych akcjach strona przekroczyła 100.000 fanów, potem 150.000 i ustanowiła absolutny rekord pod względem wielkości pośród polskich fanpage’y. Przeciętny pojedynczy post generował ponad 200.000 odsłon, a takich postów pojawiało się codziennie 2-3.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz