W części drugiej omówione zostanie to: jak skutecznie przygotować strategię reklamową. W tej części książki odnajdziemy pomocne informacje do przygotowania „briefu” tj. streszczenia strategii reklamowej. Autor ukaże nam metody jakimi możemy uzyskać dane niezbędne do przygotowania streszczenia strategii reklamowej, począwszy od wywiadu grupowego „focus groups” poprzez ilościowe badania konsumentów. Część druga to również charakterystyka różnych grup kupujących, dzięki temu łatwiej będzie nam trafić reklamą do pożądanej grupy osób. Jak przygotować plan mediów oraz jak dużo wydać na reklamę to kolejne pomocne rozdziały tej części.
Jak wykorzystać media w reklamie? To trzecia część tej książki. Autor w tej części ukaże czytelnikowi różne media w których możemy zamieścić reklamę. W dość wnikliwy sposób scharakteryzuje każde z mediów pod względem przydatności w prowadzeniu kampanii reklamowej. Opisze nam reklamę telewizyjną, w jaki sposób jest ona oglądana przez telewidzów oraz jak na nich oddziałuje. Kto będzie lepszy do przykucia uwagi w spocie reklamowym: ekspert, przeciętny użytkownik czy znana persona? Jak zaprojektować ogłoszenie prasowe? To tylko kilka z tematów poruszanych w trzeciej części książki..
Ostatni z rozdziałów tej książki traktuje o zagadnieniu mierzenia skuteczności reklamy. Czy testowanie skuteczności reklamy ma w ogóle jakikolwiek sens? Według wielu to wydanie pieniędzy w błoto. Jakie istnieją metody mierzenia skuteczności reklam, które z nich są najbardziej efektywne. Jacek Kall opisuje w tej części metodę testowania rynku oraz model ekonometryczny. Charakteryzuje sfery kognitywną, afektywną oraz wolicjonalną oraz przybliży ich role jaką spełniają w reklamie.
Cenne wskazówki tej książki to z pewnością jej wielka zaleta. Autor cytując wielkich teoretyków oraz praktyków reklamy pomoże osobom zainteresowanym reklamowaniem (nie tylko na dużą skalę ale także na tę mniejszą), oszczędzić nie jedną złotówkę.
Dla niektórych osób książka ta wydać może się pretendującą do miana podręcznika dzięki któremu będziemy w stanie przeprowadzić całą kampanie reklamową produktu. W moim odczuciu nie jest to jednak prawda, książka co prawda opisuje szeroko zagadnienia związane z marketingiem, reklamą, mediami czy badaniami skuteczności reklamy, sprawiając tym samym wrażenie „podręcznika do wszystkiego”. Zakupując ten podręcznik należałoby raczej powiedzieć, że jest to pozycja traktująca o wielu sferach prowadzenia kampanii reklamowej, opisując je jednak bardzo powierzchownie, w niewyczerpujący sposób.
Podsumowując, książka jest godną polecenia. Szczególnie dla osób które nie posiadają zbyt dużej wiedzy w dziedzinie jaką jest reklama. Napisana w przejrzysty sposób. Opisuje wiele zagadnień w przystępny oraz staranny sposób. Pozycja ta z pewnością nie jednej osobie pomoże zrozumieć oddziaływanie reklamy na nas tj. jej widzów, czytelników lub słuchaczy. W moim mniemaniu warto po tę książkę sięgnąć z powodu chociażby takiego, iż z reklamą nie spotykamy już tylko i wyłącznie kiedy otwieramy gazetę czy oglądając telewizję. Reklama stała się tak powszechna jak nigdy wcześniej, a z pewnością nie jest to koniec jej ekspansji. Poza tym warto tę książkę polecić również ze względu na autora, który jest cenionym specjalistą w dziedzinie reklamy oraz zarządzania marką. Posiada ogromną wiedzę, publikuje do kilkudziesięciu czasopism w tym m.in. do Business Magazine, AIDA Media, ponadto jest współwłaścicielem Agencji Badań Marketingowych PRESTO w Poznaniu. Wykłada w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz na Uniwersytecie Jagiellońskim. Referencje świadczą jedynie na plus tego autora. Tak więc naprawdę warto do tej książki zajrzeć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz