piątek, 27 maja 2011

Reklama POS część 3

Ten post jest trzecią i ostatnią częścią dotyczącą typów nośników reklamowych typu POS.

nakładki na sensomaty
Nośnikiem zyskującym coraz większą popularność w marketach jest tak zwana nakładka na sensomat. Jest to spłaszczona tekturowa tuba montowana przy kasach na sensomatach czyli tak zwanych bramkach. Na zewnętrznej części nadrukowana jest reklama. Ważna w przypadku tego nośnika jest jego wysokość ponieważ nie może zasłaniać czerwonej ledowej lampki na samej górze (tej, która włącza się wraz z alarmem gdy przechodzimy przez bramkę z czymś z aktywnym czujnikiem). Wraz ze wzrostem popularności zaczęły się pojawiać również nakładki na bramki wejściowe, co wcześniej nie miało miejsca. Głównym zarzutem ochrony w sklepach jest to, że sensomaty nie będą działać co jest cokolwiek śmieszne bo tektura nie jest w stanie zatrzymać sygnały magnetycznego.

potykacz (orionreklama.pl)

Kolejnym nośnikiem, który chciałbym opisać jest potykacz. Są to dwie powierzchnie, które po rozłożeniu tworzą trójkąt równoramienny. Ustawia się je zwykle na głównym chodniku zaraz obok alejki z reklamowanym produktem. Wynika to z dosyć sporego rozmiaru takiego potykacza. Gdyby ustawić go w alejce na 200 % ktoś by go przewrócił wózkiem sklepowym. Nośnik ten jest skonstruowany w taki sposób, żeby wykorzystać go maksymalnie dlatego też ma wymienny layout czyli to co klient widzi.
baner stojący
Inną formą banerów stosowaną również w POS jest ich odmiana stojąca. Obciążone od dołu i rozwijane ku górze reklamy, które po rozciągnięciu części reklamowej są gotowe do pracy. Jest to dosyć specyficzna forma reklamy, której raczej nie spotkamy w hipermarkecie chyba, że przy hostessie wtedy ma to sens. Jest on dosyć łatwy do uszkodzenia a jego niekontrolowane zamknięcie odbywa się z ogromnym hukiem. Dlatego też stosowany jest przede wszystkim w mniejszych sklepach lub tam, gdzie ktoś ma go na oku i nikomu z klientów nie przeszkadza
separator kasowy (pos-media.pl)
Ostatnią formą reklam POS znaną mi są separatory kasowe, czyli to czym oddziela się swoje zakupy od tego faceta za nami. Zwykle są to plastikowe kształtowniki w formie trójkąta z otwartymi bokami. W te boki wkłada się wydrukowaną grafikę i separator jest gotowy. Rzadko stosowana, jednak ciekawa i skuteczna reklama. Gdy człowiek stoi w kolejce to zaczyna czytać odruchowo wszystko co mu wpadnie w oko a zaglądać na zakupy na taśmie kasowej warto od czasu do czasu.

Jak już wspominałem nośnik POS jest często ignorowany przez klienta (któremu się wydaje, że na niego nie działają tego typu reklamy) i reklamodawcy. Ten typ reklamy ma olbrzymi potencjał, który jest coraz częściej zauważany przez wielkie firmy. Z moich doświadczeń jak i badań psychologicznych wynika, że w połączeniu z dobrą kampanią w mediach nośnik ten przynosi olbrzymie zwiększenie sprzedaży. Jednak nawet bez kampanii w mass mediach jest on bardzo skuteczny. Dodatkowo jest jedną z niewielu form reklamowania się producentów alkoholu wysokoprocentowego z czego skwapliwie korzystają (średnio co miesiąc lub dwa jest jakaś kampania na stoisku alkoholowym). Warto czasem zwrócić na nie uwagę bo zdarzają się perełki takie jak chociażby wymieniona w drugiej części owijka w formie stadionu.

Brak komentarzy: