czwartek, 26 maja 2011

Piwo, sms i Statua Wolności

Cofnijmy się troszkę w czasie.1 kwietnia… Niby prima aprilis a tu pojawia się pierwsza odsłona nowej kampanii marki Tyskie. Motyw Statuy Wolności i przewrotne hasło „Duma Amerykanów” pojawiło się na dwóch wielkoformatowych siatkach: w Warszawie (rondo Dmowskiego) oraz w Poznaniu (ul. Półwiejska). Nie pominięto również tablic outdoorowych w całej Polsce. Działania wspiera kampania internetowa, komunikacja prowadzona na Facebooku oraz reklama telewizyjna.

Akcją bilbordową Tyskie daje sygnał o rozpoczęciu działań pod hasłem: „Tak dobre, że każdy chce je uważać za swoje”. W nowej kampanii uwagę przyciąga m.in. pierwsza w Polsce wielkoformatowa, interaktywna siatka ze Statuą Wolności. Konstrukcja została zamontowana w centralnym punkcie Warszawy, na hotelu Metropol przy rondzie Dmowskiego. Statua, po wysłaniu przez przechodnia SMS-a na numer 70 976, unosi kufel Tyskiego – „prawdziwej dumy Amerykanów”. 


Ciekawym wydaje się tu motyw odniesienie do dumy Amerykanów. Mieszkańcy USA znani są na całym świecie z dążenia do rozpowszechniania wszystkiego, co najlepsze, a także życia w przekonaniu, że to, co najlepsze, pewnie i tak ma amerykańskie korzenie i musi pochodzić właśnie ze Stanów Zjednoczonych. Jest to kolejna kampania marki Tyskie, która odwołuje się nie do tradycji narodowych, ale do uznania na całym świecie. Po udanej kampanii z mieszkańcami Szkocji i m.in. Anglii, pojawia się motyw światowej dumy z naszego rodzimego produktu na rynku amerykańskim. Wypadałoby, więc podzielać tą dumę.

Warto zaznaczyć element interaktywny, który dość rzadko występuję w polskich reklamach i kampaniach promocyjnych. Koszt smsa, który musiał wysłać przechodzień w Warszawie czy Poznaniu to jedynie 60 gr. Taka suma nie odpycha nikogo i z ciekawości wiele osób korzystało z możliwości poruszenia Statuy Wolności. Jest to nowość, która wychodzi poza ramy tradycyjnej reklamy outdoorowej.

Tomasz Kanton, brand PR manager w Kompanii Piwowarskiej mówi:
W zaplanowanych działaniach sięgamy po niestandardowe narzędzia, takie jak interaktywna siatka czy przewrotna komunikacja. To pierwsza odsłona – niebawem rozpoczną się działania w Internecie, w tym interaktywne działania na Facebooku.

 Grzegorz Bargieła

Brak komentarzy: