niedziela, 29 maja 2011

Reklama radiowa


Niezwykła popularność radia i możliwość słuchania go praktycznie w każdym miejscu, spowodowało, że także w tym medium na dobre zagościła reklama. Radio stwarza szerokie możliwości dla reklamodawców – stanowi najbardziej osobisty środek przekazu, towarzysząc wielu słuchaczom niemalże przez cały dzień. To “przyjacielskie” medium dostarcza informacji, zapewnia rozrywkę, a nawet towarzystwo w bardzo subtelny sposób. Reklama radiowa często traktowana jest jako uzupełnienie innych mediów, a szczególnie reklamy telewizyjnej i reklamy prasowej. Radio daje możliwość niedrogiego sposobu zwiększenia zasięgu oddziaływania reklamy – jest to niewątpliwa zaleta reklamy radiowej. Inne zalety tego typu reklamy to m.in.:

· Reklama w radiu pobudza wyobraźnię, wiarygodnie i szybko dostarcza nowe informacje, odbierana jest jako mniej agresywna w stosunku do innych nośników reklamy

· Reklama radiowa odbierana jako mniej irytująca niż ta, z którą spotykamy się w telewizji. Dzięki temu, słuchacze nie są z góry negatywnie nastawieni do spotu i jego treść ma większe szanse na dotarcie do odbiorcy

· Radio jest traktowane przez wielu ludzi jako wiarygodne i pewne źródło informacji, a także to, iż, przez wybieranie ulubionych stacji, jest ono bardziej osobiste, daje przewagę reklamie radiowej nad tymi zamieszczanymi w prasie

· Reklama radiowa jest także zdecydowanie tańsza, a jej przygotowanie jest mniej czasochłonne niż ma to miejsce w przypadku reklamy prasowej czy telewizyjnej

· Radio pozwala także na elastyczne planowanie emisji reklam. Terminy emisji można dostosować do pory dnia, pory roku, a nawet panującej za oknem pogody. Dzięki temu może ona bardziej sugestywnie oddziaływać na konsumentów

Pierwsza reklama radiowa w Polsce pojawiła się 3 maja 1927 roku. Radio zajmuje w naszym kraju czwarte miejsce jeśli chodzi o wydatki na reklamę. Pełni rolę uniwersalną, gdyż słuchają go wszystkie grupy społeczne.

Co zrobić, by reklama radiowa była skuteczna?

Reklama radiowa, by była skuteczna musi być przede wszystkim krótka, zwięzła, treściwa i czytelna dla słuchacza. Swoją oryginalnością musi zwracać uwagę odbiorców. Można wykorzystać do tego odpowiednio dobraną muzykę i efekty dźwiękowe. Naukowcy odkryli, iż wyłączne oddziaływanie słów i dźwięku, przy braku kontaktu wzrokowego, może ułatwić wpływanie na postawy i opinie odbiorców. Radio jest najbardziej intymnym środkiem przekazu, gdyż wykorzystuje głos ludzki, który wprowadza aurę emocjonalności.

Źródło: http://www.radioabc.com.pl/

http://www.radiobolo.pl/reklama-radiowa/

http://www.radio-maks.com.pl/

Brak komentarzy: