Istnieje bardzo wiele środków perswazji, działań i strategii kierowanych do młodzieży. Film reklamowy może być reklamowany w telewizji. Bardzo często się zdarza, że jest tworzony specjalnie do tego medium, ale może też pojawiać się w kinie na płytach CD i DVD razem z innymi filmami albo programami. Ale tak samo może znaleźć się w Internecie. W tym przypadku bardzo często umieszczany jest przez osoby, które widziały go w telewizji i został uznany za ciekawy i śmieszny albo wręcz przeciwnie, został uznany za kompletny nie wypał i teraz się z niego naśmiewają. Do Internetu film może trafić także od samego producenta, który liczy na to, iż internauci przypadkiem go zobaczą a następnie roześlą dalej wśród znajomych. Tak się dzieje najczęściej w przypadku śmiesznych zdjęć i dowcipów. Wówczas taki film reklamowy staje się elementem marketingu wirusowego.
Reklamodawcy stosują rożne strategie marketingowe, by dotrzeć do odbiorcy. Dlatego z reklamą spotykamy się praktycznie wszędzie. Weźmy na przykład graffiti na ścianach, murach czy tzw. vlepki, czyli małe formy naklejane w miejscach publicznych. Taką formę możemy spotkać najczęściej w, albo na autobusach i są to reklamy które zawierają wyłącznie rysunek bądź sam tekst, albo jedno i drugie. Dlatego nośnikiem reklamy może być praktycznie wszystko, ważne jest aby odbiorca był zaskoczony i aby dotrzeć do niego poza tradycyjnymi mediami. Taką strategie nazywamy marketingiem partyzanckim.
Strategia ta wymaga czasu, pochłania dużo energii i wyobraźni, która jest wręcz niezbędna do znalezienia innowacyjnej formy. Dobra reklama może przyciągnąć uwagę mediów, co skutkuje dodatkowym i darmowym rozgłosem. W ten sposób reklamuje się najczęściej promując produkty związane z określonym stylem życia i postawami. Mogą to być gry, gadżety elektroniczne, telefony komórkowe serwisy internetowe a także usługi. To są tylko przykłady występujących najczęściej, mogą się zdarzyć całkiem inne.
Zmiany w technologii oraz zmiany w zachowaniu konsumenta spowodowały powstanie nowych sposobów komunikacji. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z rozwojem technologii multimedialnych czyli telefonów komórkowych, komputerów , iPod ów. Ich zaletą jest możliwość bezpośredniego kontaktu bez żadnych ograniczeń czasowo- przestrzennych.
Zmieniły się tez zachowania konsumentów, którzy są zniechęceni reklamą, oczekują indywidualnego traktowania, maja większe oczekiwania i znacznie bardziej zwracają uwagę na etykę działań firm. Ma to swoje zalety, ponieważ dzięki większej świadomości konsumentów, mogą oni wywierać wpływ na producentów i motywować ich do podnoszenia jakości ich produktów.
Inną przyczyną powstawania nowych sposobów komunikacji marketingowej jest przyjmowanie przez niektóre firmy strategii, która polega na tworzeniu nowych kontaktów z klientami. Zatem firmy wykorzystują już znane formy marketingowe, lecz nadają im nowe formy, jedne z nich to właśnie te które opisałam powyżej.
A.Jasielska, R.A.Maksymiak, "Dorośli reklamują, dzieci kupują",Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2010
www. dabrowagornicza.olx.pl/ reklama-w-formie-graff...
warszawa.olx.pl/ reklama-graffiti-iid-37993373
rybczynski.pl/oferta/6
www.gibo.pl/ reklama-na-autobusie-zabawna-rekl...
www.wirtualnemedia.pl/ artykul/nokia-opracowal...
: blog.moridin.pl/.../ umarl-ipod-niech-zyje-ipod/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz