czwartek, 26 maja 2011

Reklamy na pierwszy rzut oka nie zobaczysz...

Reklama znalazła swoje miejsce w każdej części naszego życia. Nie ominęła kina tym bardziej że reklama w filmie jest bardzo skuteczna. Nie zawsze jest to tylko przypadek, szczególnie gdy produkt odgrywa duże znaczenie w filmie – gra swoją własną rolę. Atutów tej formy promocji jest wiele. Po pierwsze przekaz reklamowy jest nieoczekiwany. Część odbiorców może sobie nawet nie zdawać sprawy, że produkty pojawiające się w filmie nie zostały wybrane przypadkowo. W sytuacji gdy jesteśmy przygotowani na informacje reklamowe możemy np. zmienić kanał bądź wyłączyć telewizor. W przypadku kina nie mamy takiej możliwości. Po drugie uwaga odbiorcy skierowana jest na akcję filmu, tak więc pojawienie się produktu nie jest zbyt natarczywe i zazwyczaj nie przeszkadza widzom. Wręcz przeciwnie czyni świat przedstawiony na ekranie bardziej realnym. Ponadto reklama w filmie nie jest obostrzona takimi surowymi zakazami jak ta telewizyjna. W ten sposób można na przykład reklamować alkohol, czy papierosy. Promocja w filmie nie wymaga również takich nakładów jak jej telewizyjny odpowiednik, a trafia prosto do grupy docelowej. Można również pozyskać aktorów, którzy nie zgodziliby się na udział w spocie reklamowym. Obecność znanych i lubianych może wywołać efekt naśladownictwa, przeniesionego autorytetu oraz przeniesionej atrakcyjności przez komunikację za pośrednictwem liderów opinii. Kolejnym atutem takiej formy komunikowania się jest okres oddziaływania przekazu filmowego, związanego z liczbą wykorzystywanych kanałów dystrybucji filmów m.in. nośniki DVD, licencja na odtwarzanie w telewizji oraz umiędzynarodowienie produkcji filmowych. Dodatkowo zastosowanie product placement w filmie może być skutecznym instrumentem wyróżnienia marki i kreowania jej wizerunku. To właśnie marka może stać się wartością wyróżniającą, w sytuacji gdy wiele produktów w ramach pewnej kategorii posiada podobne parametry jakościowe.

Niewątpliwie przynosi ona korzyści firmą promującym się w ten sposób, ale także producentom filmowym. Firmy płacą duże pieniądze by to właśnie ich produkt znalazł się w filmie. To pozwala pokryć część kosztów związanych z produkcją filmu. Dlatego nie mamy co oczekiwać, że któraś ze stron zrezygnuje z tej formy promocji. Niesie ona zbyt wiele korzyści.



źródło: youtube

Brak komentarzy: