czwartek, 26 maja 2011

Reklama POS część 2

Ten wpis jest drugą częścią dotyczącą reklam POS. W niej chciałbym wam przedstawić kolejne formy reklamowania się w hipermarketach, punktach sprzedaży czy szkołach.

STA
Na pierwszy ogień chciałbym wam pokazać jedną chyba z najefektywniejszych form POS - STA (shopping trolley advertisement). Są to reklamy umieszczane na frontach wózków. Jest to duży arkusz zadrukowanego papieru zabezpieczonego z zewnątrz foliową powłoką. Jest to niesamowicie skuteczna reklama. Człowiek, który ma wózek z reklamą podlega jej oddziaływaniu przez cały czas zakupów. Jak wskazują badania, które przeprowadził Dariusz Doliński ten typ reklamy po kampanii pewnego producenta złocistego napoju zwiększył jego udział w rynku producentów piwa w Polsce o 20%.

Naklejka na szybę
Kolejną formą reklamy POS są naklejki. Można je podzielić na dwa typy naklejane na szyby i na podłogę. Pierwsze są w przeważającej części wielkie naklejki, które nakleja się zwykle blisko wejść bądź też bezpośrednio na drzwiach wejściowych. Drugi typ to naklejki podłogowe. Przykleja się je zwykle w hali marketu, sklepie przy produkcie lub w szkołach. Naklejka taka zależnie od miejsca zamontowania musi spełniać bardzo rygorystyczne przepisy co do chropowatości. Dzieje się tak ponieważ ludzie chodzą po niej i w wypadku, gdy ktoś pośliznąłby się na niej wtedy odpowiada placówka oraz firma zlecająca montaż tego typu nośnika reklamowego. W tej kategorii warto też wymienić obklejanie szyb sklepowych, które polega na tym samym co naklejki na szybę, jednak kreacja gospodaruje nie tylko mały wydzielony element a całą frontową (oszkloną) część jakiegoś sklepu.

Ciekawą formą wielkiej reklamy jest baner. Są to duże gumowe płachty, które wieszane są nad alejkami. Jest ona widoczna z dużej odległości w niemal całym sklepie. Jej widoczność zależy od wielu czynników, wśród których należy wymienić wysokość montażu oraz budowę regałów to znaczy ich wysokość.

Owijka paletowa (drukarniaszczecin.pl)
Kolejnym w kolejce nośnikiem jest tak zwana owijka. Jest to tekturowa - choć nie jest to regułą, konstrukcja - która z jednej strony jest zadrukowana z drugiej zaś nie. Produkty ustawione na paletach na końcu alejki (tak zwany koniec serii) lub też w środku głównego chodnika owijane są właśnie tym kartonem. Zewnętrzna częścią oczywiście jest ta z nadrukiem. Owijki mogą przyjmować różne formy. Po złożeniu tworzą one spójną całość. Ostatnio w pewnym sklepie natknąłem się na naprawdę ciekawą owijkę. Na głównym chodniku ustawiono małe (max na 2 - 3 palety) ogrodzenie z metalowych plastikowych elementów które na każdym rogu wieńczył słup oświetleniowy z ledami. Całość imitowała boisko piłkarskie z oświetleniem. Owijka nie powiem jakiej była firmy jednak podpowiem, że pomysłowych twórców zatrudniła kompania browarnicza związana z euro 2012.

stoper podświetlany (pos-media.pl)
Podobną do shelfstoperów powierzchnią reklamową jest stoper podświetlany. Montuje się go przy produktach na regałach za pomocą starych mocowań. Podłączone do prądu świecą przez co reklama umieszczona na nich jest znacznie lepiej widoczna niż w przypadku zwykłych stoperów PCV.

Brak komentarzy: