piątek, 27 maja 2011

Kontrowersyjne reklamy


Zastanawiam się jak to jest z reklamami kontrowersyjnymi?? Jak ludzie reagują na takie spoty? Myślę,że kiedyś, kiedy tych reklam było bardzo niewiele była to swojego rodzaju ciekawostka. Jednak teraz kiedy agencje prześcigają się w wymyślaniu coraz bardziej szokujących kawałków zauważyłam,że ta ciekawość gdzieś zniknęła, a coraz częściej pojawiają się negatywne uczucia, jak chociażby zniechęcenie czy tez obrzydzenie.








Jakieś konkretne przykłady? Jasne obecnie mnoży się od nich. Pierwszy z brzegu jaki znalazłam w internecie, reklama ta pojawiła się w Belgii. Plakaty z kobietą reklamującą MMSy jednej z sieci komórkowych z hasłem brzmiącym następująco „Could you say this by SMS?.” Niby nic nadzwyczajnego,tak mogłoby się wydawać, jednak nic bardziej mylnego. Ale co będę opowiadała, zobaczcie sami...

MMS

Kolejna jest reklama firmy CROPP TOWN. Istnieją na rynku polskim już jakiś czas, ich styl kojarzy się raczej z luźnymi ubraniami. Jak więc do tego wszystkiego ma się seria reklam dwuznacznych - „obciąganie guzików”, „obrabianie dziurek”? Pomysł niby fajny, ale czy potrzebny? Sprzedaży na pewno im nie zwiększył, a tego typu rozgłos przydałby się firmie, która dopiero wchodzi na rynek, a nie takiej, która swoją renomę już dawno wywalczyła.
cropp town

cropp town obciąganie guzików

MOBILKING – siec komórkowa dla prawdziwych mężczyzn, ich spoty reklamowe wywołały wiele szumu. Pojawiły się głosy sprzeciwu, uważano że reklamy tej firmy charakteryzują się przedmiotowym traktowaniem kobiety. Mimo tak szumnych reklam MOBILKING nie osiągnął na naszym rynku większego sukcesu, jednak przyznać trzeba,że praktycznie wszyscy kojarzą nazwę firmy.


Kampania HOUSA z serii VIRGINITY, totalne nieporozumienie. Skąd w ogóle pomysł na taką serię? Uważam,że firma raczej straciła niż zyskała.


house virginity






Kampania WIRTUALNEJ POLSKI z hasłem „Ściągnij z Nas Wszystko”. Podobnie jak kampania HOUSA okazała się klapą. Jednak w przeciwieństwie do tej firmy WP nic nie zyskała,ale też nic nie straciła.
sciagniesz z nas wszystko wirtualna polska

Wnioski?? Czasami warto zastanowić się czy kontrowersyjność reklamy, to to czego potrzebuje firma. Czy jest w ogóle sens robienia takiej a nie innej reklamy. Trzeba pamietać,że często zdarza się tak,że reklamy kontrowersyjne bardziej szkodzą niż pomagają. 


Źródła: www.youtube.pl, www.myslipare.blox.pl , www.extremefunnyhumor.com

1 komentarz:

Sławek pisze...

Sądzę, że w ten sposób reklamodawcy chcą na siebie zwrócić uwagę. Niestety robiąc takie reklamy przesuwają granicę kontrowersji i często dobrego smaku. Zauważ, że jeszcze parę lat temu reklamy środków na hemoroidy czy podpasek na lekkie puszczanie moczu były czymś nie do pomyślenia. A teraz postępuje coraz szybciej ta degrengolada.