poniedziałek, 30 maja 2011

Reklama porównawcza

Reklama porównawcza polega na porównaniu przedmiotu tej reklamy, z analogicznym przedmiotem konkurencji. Jej istotą jest wymienienie nazwy konkurencyjnego produktu i ocenienie go jako gorszego od „naszego”. Porównanie takie może dotyczyć ceny, jakości, zawartości i wielu innych czynników.


Reklamę porównawczą można podzielić na dwie grupy:
  • bezpośrednią, gdzie bez oporów podaje się konkretny produkt i opisuje się go jako gorszy
  • pośrednią, gdzie nie jest powiedziane wprost o który produkt chodzi, ale ze sposobu jego prezentowania, można bez problemu taka zagadkę rozwiązać





Reklama taka jest dopuszczalna jeżeli:
  • nie wprowadza w błąd
  • informacje w niej zawarte można sprawdzić
  • jest obiektywna
  • nie powoduje pomyłek w rozróżnieniu kto kogo porównuje
  • nikogo nie dyskredytuje
  • jest uczciwa; nie wykorzystuje znaków odróżniających konkurenta



Tego typu reklama jest jedną z jej najbardziej kontrowersyjnych form. Bo to właśnie w reklamie porównawczej, wprost pokazujemy konkurenta i wytykamy jego wady. Z góry stawiamy swój produkt na lepszej pozycji. Dlatego też, taki spot powinien zawierać w sobie informacje, ale sprawdzone i niepodważalne. Nie jest trudno powiedzieć, że jesteśmy lepsi od konkurencji, jeżeli na rynku jest wiele firm prezentujących tę samą branżę. Sztuka polega na tym, żeby rzeczywiście od konkurencji się odróżnić i odważnie pokazać to w reklamie.


Niewątpliwie jest to jedna z trudniejszych form reklamy. Być może dlatego, tego typu reklam jest na rynku niewiele.


Źródło:
www.giti.pl
rynkologia.pl

Brak komentarzy: