czwartek, 26 maja 2011

Konkurs Reklamy KTR




19 kwietnia odbył się w Teatrze Dramatycznym w Warszawie Polski Konkurs Reklamy KTR 2011 Jurorzy nie zostawili suchej nitki na polskiej reklamie, spośród 700 prac nadesłanych na konkurs, uznano że żadnej z nich nie należy się złoto. Paweł Ciemiński dyrektor kreatywny G7 wprost powiedział, iż sztuką jest u nas zrobić coś na najwyższym poziomie. Paweł Tyszkiewicz tylko potwierdził te słowa uznając że zabrakło koncepcji i odważnych pomysłów.

Jednak nie jest jeszcze tragicznie pochwalono animację spotu TP S,A „serce i rozum, kampania ta otrzymała srebro i nagrodę specjalną Creative Mobile dla agencji Adv.pl i złoto za viral „kaszpirowski” który zrobił furorę w Internecie. Piotr Alchimowicz dyrektor kreatywny Tippingpoint. Podkreślił, iż w przypadku Telekomunikacji Polskiej i jej przekazu ta kampania to przełom, ponieważ marketer miał dotychczas dość tradycyjna reklamę. A główny juror Horacio „Chacho” Puebla stwierdził, że nasze animacje w reklamie są znacznie lepsze i bardziej kosztowne niż w krajach zachodnich.

Podsumowując;
w kategorii Kampania nie było złota jak już wcześniej wspomniałam tylko srebro za „Serce i Rozum” w kategorii reklama film przyznano dwa srebra za „Trans” agencji Brasil i Prime Time, oraz spot „Turban” z serii „Bajek” dla ING agencji Brain.
Najwięcej złota przyznano w kategoriach bardziej warsztatowych: Design, Warsztat film/radio, Fotografia, Ilustracja.
Co do warsztatu skwitowano, iż jest on bardzo dobry i tu Polacy się rozwijają. Brakuje jednak odwagi i luzu jak w kampanii „Serce i Rozum” - Rafał Ryś art director Euro RSCG Warsaw.
W kategorii której dostanie się złoto zostaje nagrodzona wyjazdem na festiwal w cannes, gdzie weźmie udział w konkursie. Więc jury jest bardzo surowe przyznając te nagrody by nie wysyłać prac które nie maja zupełnie szans.
Szczegółowe informacje o wygranych znajdują się na stronie:
http://ktr.org.pl/2011/04/nagrody-w-polskim-konkursie-reklamy-ktr-2011-rozdane-2/

źródło:Press nr 5(184) 2011, str. 17.

Brak komentarzy: