Nie lubimy reklam, jest ich zbyt dużo, nudzą nas i denerwują. Ale czy rzeczywiście musimy przed nimi uciekać i być nimi znudzeni, przełączając kanały TV podczas emisji reklam. Oczywiście, że nie, wystarczy tylko zastanowić się, jak reklamę drażniącą przekształcić w akceptowaną a nawet przyjemną. Wcale nie jest to takie trudne. Okazuje się, że w reklamach najbardziej podoba nam się humor. Akceptują go zarówno dorośli jak i młodzież. Dlatego pojawiają się nowe odświeżone reklamy, które zawierają humor, bo to jest najłatwiejszy sposób żeby reklama nie nudziła. Ale żeby reklama była śmieszna musi spełniać pewne warunki, ale w większości przypadków udaje się uzyskać zamierzony efekt.
Wiele firm dąży do tego, by ich relacja z potencjalnym klientem była oparta na sympatii, ponieważ klient, który jest sojusznikiem firmy może być również sprzymierzeńcem w walce o innych klientów. Taki efekt łatwiej uzyskać występując w charakterze przyjaciela niż sprzedawcy, tak więc reklama zamiast nachalnej sprzedaży, która wywołuje w nas irytacje, powinna oferować coś co widz polubi, co będzie mu sprawiało przyjemność. Takie połączenie reklamy z rozrywką nazywa się reklamorozrywką.
Najprostszym sposobem by, zainteresować odbiorców swoją reklamą jest zmiana formy. Oprócz typowych reklam prasowych ,w tym samym czasopiśmie może znaleźć się np. gra, quiz, porady, jak pozbyć się problemy stosując produkt jakiejś marki. Takie działania marketingowe są jednym z najskuteczniejszych i wykorzystuje się je przeważnie w prasie dziecięcej. Głównym celem takich działań jest skłonienie odbiorcy do dobrowolnego poświecenia czasu reklamie i samej marce. Przygotowanie przez reklamodawce programów telewizyjnych , nagrań muzycznych czy filmów, których historie są naturalnie splecione z marką, są również reklamorozrywką. Dobrym przykładem jest film „ Poza światem”. Główny bohater filmu, którego gra Tom Hanks jest pracownikiem firmy kurierskiej FedEx. Bohater jest jedyną osoba, która przeżyła katastrofę lotniczą, trafia na bezludną wyspę na której musi przetrwać. Ważną rolę odgrywają przesyłki, które zostały wyrzucone na brzeg wyspy, a zwłaszcza jedna z nich z pieczęcią przedstawiająca anielskie skrzydła. Są one dla niego symbolem nadziei i dlatego też tej przesyłki jako jedynej nie otwiera. W filmie bardzo często pojawia się logo firmy, na uratowanych z katastrofy przesyłkach. Jednak najważniejsze w filmie jest jego zakończenie. Bohater po czterech latach pobytu na tej bezludnej wyspie wraca do domu, do cywilizacji i postanawia dostarczyć przesyłkę do jego adresata. Można powiedzieć, że to zakończenie robi z marki FedEx bohatera filmu, a cały film może być przykładem łączenia marki z fabułą filmu. Innym przykładem może być seria filmów dla dzieci- Barbie. W tych filmach występują zabawki będące już na rynku ( Barbie i Magia Pegaza czy Barbie z Jeziora Łabędziego). Postacie przedstawione są w pozytywnym świetle, w ten sposób utrwala się dobry wizerunek marki.
A.Jasielak, R.A. Maksymiuk "Dorośli reklamują, dzieci kupują", Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2010
www.seans24.tv/ dubbing-pl-barbie-i-magia-pega..
http://www.filmweb.pl/film/Cast+Away+-+poza+światem-2000-1470#next
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz