piątek, 27 maja 2011

nowe logo

Wiele przedsiębiorców zmienia loga swoich marek, ale czy to źle?

Zapewne znajdą się osoby za i przeciw, jak to w życiu bywa.

Zastanówmy się jednak, co sprawia, że firmy podejmują takie działania...


Dzieje się tak jedynie dlatego, ponieważ "świat idzie do przodu", technologie są coraz to nowsze, trendy również się zmieniają.

Ale czy jest to błędne postępowanie przez produkcje? 
Osobiście uważam, że nie jest to w jakiś sposób hańbiące, że niby dana firma nie może się zdecydować na swój "właściwy" logotyp. 
Taka zmiana udowadnia, pokazuje, iż korporacje "nie zostają w tyle", że staje się coraz lepsza, używa o wiele  "fajniejszych" technologi.  



Firmy pokazują nam także przez to, iż nastąpiła w nich zmiana na lepsze lub podejmuje się jeszcze innych przedsięwzięć. 


Co to jest rewitalizacja?

Rewitalizacja to inaczej mówiąc modernizacja, przeprojektowanie, odmłodzenie znaku.
Rewitalizacji powinno zostać poddane logo, lub logotyp, o wadliwym oddziaływaniu, wadliwej konstrukcji, lub gdy istnieje potrzeba dostosowania formy znaku do zmieniającego się obszaru działania firmy, na przykład:
  •  w sytuacji całkowitej zmiany obszaru działania firmy – producent tkanin zmienia branżę i zaczyna sprzedaż elektroniki, jest to przykład skrajny niemniej spotykany dość często wśród średnich i małych firm
  • w sytuacji poszerzania obszaru działania firmy – producent tkanin rozpoczyna produkcję koszul z własnych tkanin i chciałby je wprowadzić na rynek pod nowym znakiem, nie kojarzonym li tylko z produkcją tkanin. W tym wypadku jest także inny sposób wprowadzenia wyrobów na rynek – poprzez nową markę/znak towarowy, z pozostawieniem starego znaku firmowego 

Odbiorcy przenoszą swoje odczucia związane z logo - korzystne jak i niekorzystne - na czynniki związane z działalnością firmy.

  • logo musi dobrze reprezentować firmę
odpowiada charakterowi firmy, pokazuje klientowi w klarowny sposób ideę i misję firmy. Budzi pozytywne skojarzenia. Jest dobrym ambasadorem firmy

  • logo musi być unikatowe
jest oryginalne, niepowtarzalne, wyróżniające. Logo nie może być więc wzorowane
na innym znaku, zawierać elementy powszechnie dostępne, typu klipart, nie może być także przypadkowym zestawieniem nazwy i znaku graficznego.

Brak komentarzy: