piątek, 27 maja 2011

Fotografia w reklamie

Na sukces kampanii reklamowej wpływa niezliczona ilość czynników. Nad szczegółami często pracuje sztab wykwalifikowanych pracowników. Muszą oni zwracać uwagę na najdrobniejsze detale, które przeciętnej osobie wydałyby się bez znaczenia. W tym poście zamierzam skoncentrować swoją a zarazem Waszą uwagę na fotografię i ekspozycję reklamowanego produktu. Uważam, że jest to jeden z najważniejszych składników. Ale i on dzieli się na najróżniejsze drobiazgi.
Kadr
Wiele jest technik kadrowania. Dobrze wykadrowany obraz to podstawa. Nie może być tak, że para siedzi na ławce i budynki znajdujące się za nią są niesymetryczne. Oczywiście istnieją odstępstwa od tej reguły – jeśli efekt ten był zamierzony.
ŹLE
Obiekt jest zbliżony przodem do końca kadru. Stwarza to wrażenie jakby nie miał czym oddychać i gdzie patrzeć.


DOBRZE
Obiekt ma dużo przestrzeni na zdjęciu

Zestawienie kolorów
Decyzja o tym jakie kolory ze sobą połączyć nie zapada z dnia na dzień. Często towarzyszą temu długie narady i bitwa na argumenty.  Nic dziwnego. Kolory mają bowiem znaczny wpływ na sukces. Muszą przykuć uwagę, ale nie mogą drażnić. Najlepiej używać zatem ciepłych, wywołujących przyjemne skojarzenia.

Światło
Kolory to jednak nie wszystko. Kiedy już są dobrane należy popracować nad światłem. W studio sytuacja jest o wiele prostsza, można bowiem manipulować kolorami oświetlenia i stworzyć idealny efekt. Natomiast, jeśli reklama jest tworzona na zewnątrz, pozostaje nic innego jak czekać na piękny dzień. Nie może być jednak zbyt słoneczny bo zdjęcia wyjdą wtedy przepalone, a kolory choćby najtrafniej oddane będą mało wyraziste. Efekt „szarówki” uzyskamy również przy zachmurzonym niebie. Najlepiej wybrać się „w plener” kiedy słońce nie będzie już w zenicie. Dobrą porą może być wschód lub zachód słońca. Jednak to wszystko zależy od efektu jaki chcemy uzyskać w naszej reklamie. Trudno przecież o zachodzie słońca reklamować „gołąbki babuni”, natomiast reklama perfum w tej tonacji może być jak najbardziej przystępna.



Ekspozycja
Co chcemy wyeksponować? Co w naszej reklamie ma kluczowe znaczenie? Na te pytania powinniśmy sobie odpowiedzieć na samym początku.  Aby później spojrzeć na obszar, który ma objąć kamera czy aparat z jak najbardziej korzystnej strony. Aby klient od razu dostrzegł jego zalety. Uwydatnić je. Podstawić pod nos.  Idealnie leżąca na smukłym nadgarstku bransoletka będzie zdecydowanie atrakcyjniej wyglądać, niż powieszona na sznurku;  torebka wypełniona chociażby gazetą nie będzie już przypominać wiszącej ścierki; a doskonale nałożony majonez na kanapce z pewnością łatwiej się sprzeda.

Każdy ruch modelki jest idealnie wyreżyserowany




Anna Bachmatiuk




Nie wszystkie zamieszczone zdjęcia są mojego autorstwa. Pobrałam je ze stron

Brak komentarzy: