Rok 2006 to kolejna zmiana logotypu Fiata.
Kolisty obrys i czerwień tarczy nawiązuje do tradycyjnych znaków Turyńskiej firmy. Fiat przyzwyczaił nas już do częstych zmian swojego logo i przestła nas już to dziwić. Pokusze się nawet o stwierdzenie, że jest to firma najcześciej zmieniająca swoje logo. Tylko w Polsce Fiat używał aż 20 różnych emblematów.
Już od 7 lat na forach internetowych aż huczy od dyskusji na temat czy zmiana logo była potrzebna. Pojawiają się oskarżenia, że nowy emblemat nie ma żadnego związku z polską historią Fiata. Owszem najbardziej rozpoznawalnym znakiem fiata był ten stosowany w latach 1968-1999.
Wszystkie modele Fiata 126p wypuszczone po roku 1968 nosiły właśnie taki emblemat na maskach. Maluch zmotoryzowały Polskę i to nie podlega dyskusji. Nie możemy jednak zapominać o dużym Fiacie czyli o modelu 125p. Ten przestronny, rodzinny samochód nosił inne logo z roku 1959.
Jeżeli spojrzymy na ten znak widzimy już analogię do nowego znaku.
Jednak moim zdaniem najbardziej rozpoznawalnym logiem Fiata w Polsce jest to stosowane na Fiatach Cinquecento. Produkowany w latach 1991-1998 zaskarbił sobie wielką rzeszę fanów.
Wrócmy jednak to roku 1899 kiedy to powstałą firma Fiat. Historia emblematu Fiata zaczęła się w roku 1899. Pierwszy logotyp a właściwie tabliczka na przodzie pojazdu zawierała pełną nazwę producenta „FABRICA ITALIANA DI AVTOMOBILI TORINO FIAT N….” gdzie w miejsce kropek wpisywany był numer wyprodukowanego egzemplarza. Jest to jedyny emblemat prezentujący pełną nazwę firmy. Kolejne zawierały wyłącznie skrót FIAT.
Pierwsze prawdziwe logo pojawiła się w roku 1901, profesjonalnie zaprojekotwane w stylu secesyjnym dalej posiadało miejsce na numer egzemplarza nad napisem FIAT.
Pomiędzy rokiem 1901 a 1931 pojawiło sie kila logotypów mniej istonych w tej historii dopiero te dwa które pojawiły się w roku 1931 wnoszą istotne zmiany i analogie do nowego logo.
Czerwone tło i okrągły zarys loga powyżej kojarzą się z aktyalnym logotypem marki. Kolejne emblematy przedstwiłem wcześniej i są one ogólnie kojarzone przez to, że były przez nas widziane na polskich ulicach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz