czwartek, 26 maja 2011

Promocje miast cz.2

Łódź - miasto rozwoju przemysłu
Reklama wykorzystuje animację, przedstawiającą zmiany jakie zaszły w procesie produkcyjnym i myśleniu Łodzian. Dziś stawia się na kreatywność i jakość, ale też nawiązuje się do postindustrialnej tradycji i awangardy. Mieszkańcy Łodzi, według treści promocyjnego spotu, są symbolem przedsiębiorczości i ciekawych pomysłów, które potrafią odpowiednio zareklamować i sprzedać, czyniąc z miasta stolicę przemysłu. Film jest prosty, ale oryginalny w swej prostocie.




"Łódź - where everybody feels like a star" - to hasło w angielskojęzycznej wersji spotu stworzonego w ramach kandydowania na Europejską Stolicę Kultury 2016. Można załatwiać tam interesy, robić zakupy w największym w Europie Shopping Centre, zwiedzać muzea, kręcić filmy w Szkole Filmowej, ale także odpoczywać w spokojnych zakątkach miasta. Wszystko jest piękne i kolorowe, choć rzeczywistość nie zawsze jest właśnie taka.




Poznań - "know how"

Poznań ukazuje się jako miasto rozwoju, "kwitnących" autostrad, zadowolonych studentów i bawiących się klubowiczów. To centrum sportu - ze względu na stadion i Lecha Poznań oraz na organizowane mistrzostwa wioślarskie na Malcie  Pokazane z lotu ptaka, z iście filmową jazdą kamery i przejściami w formie zmieniających się kolorowych szkiełek lunety, daje efekt jakiego nie powstydziłby się raczej nikt. Profesjonalizm spotu wynika na pewno również z tego, że jego realizacją zajął się Xawery Żuławski, młody reżyser, autor m.in. "Wojny polsko-ruskiej".


 


"I co? Znalazłeś? - Lublin. Miasto inspiracji"
 
Miasto w spocie, posiada otoczkę tajemniczości, ale przede wszystkim artystycznego klimatu. Ludzie są piękni i życzliwi, pomagają przybyszom z brzydkich wielkich miast, dla których życie w ciągłym pośpiechu i praca do późnych godzin przestaje być atrakcyjna. Lublin to symbol mądrości, o czym może świadczyć starszy pan udostępniający zbiory biblioteki, ale również źródło inspiracji dla każdego, kto jej szuka, którą symbolizuje szklana kula, wypełniona kolorowymi granulkami trzymana w rękach dziecka i młodej kobiety.
Nic, tylko się przeprowadzić.




Katowice - Miasto Wielkich Wydarzeń

Niestety Katowice, nie mogą popisać szalenie twórczym spotem. Skupia on kilka ważnych miejsc, a nie pokazuje okolicy. Oczywiście najważniejszy się Spodek. Miejsce wszelkich zawodów sportowych - siatkarskich, koszykarskich, akrobatyczno-motocrossowych. Odbywa się tam również seria koncertów muzycznych i festiwali, takich jak "Rawa Blues". W spocie widzimy także Rondo Sztuki, Teatr Śląski, Górnośląskie Centrum Kultury, Filharmonię Śląską, Centrum Sztuki Filmowej, Kinoteatr Rialto. Dopiero na samym końcu spotu, jest kilka ujęć kamery dających obraz okolicy.




Jak widać, spoty reklamowe polskich miast różnią się od siebie , czasem mniej czasem bardziej. To, co je łączy, to nawiązywanie do kultury, miejsc klimatycznych. To, co je dzieli, to przede wszystkim forma. Jedne, jak w Gdańsku, kręcone są z amatorskich kamer, inne jak Kraków, mają amatorskich operatorów- gołębie, ale wszystkie spełniają podstawową funkcję - zachęcającą turystów, ale również osoby szukające swojego miejsca na ziemi. Mnie, szczerze powiedziawszy najbardziej przypadł do gustu spot Poznania, ale chętnie poznam wasze zdanie.

Brak komentarzy: