czwartek, 26 maja 2011

Plusy i minusy


Informacje , które płyną z reklam internetowych, telewizyjnych czy tych , które umieszczane są w prasie, są z pewnością , niezaprzeczalna korzyścią. co by było gdyby reklamy nie istniały? Jak przedsiębiorcy mięli by informować, innych o tym , że oferują dana usługę czy produkt. Kolejnym plusem jest to, że reklamy, które możemy oglądać w telewizji, internacie cz prasie wspomagają niektóre fundacje charytatywne, organizacje sportowe, czy kulturalne. W ten sposób płynie wsparcie finansowe dla osób, które potrzbuja takiej pomocy. Czasami w reklamach można informować innych o tym,że jest jakaś osoba, która potrzebuje pomocy i właśnie miedzy innymi dzięki reklamie, może udać znaleźć się ktoś, kto dysponuje wolnymi środkami, które chętnie przekaże osobom potrzebującym. Reklama możne wpływać także na postawy społeczne, poprzez emitowanie kampanii reklamowych, informujących o konsekwencjach zażywania narkotyków, czy jazdy samochodem, pod wpływem alkoholu. W te sposób media nie prezentuja tylko negatywnego przekazu dla odbiorcy.






Nie możemy mówić tu tylko o plusach, bo minusy tez istnieją i prawdopodobnie jest ich więcej.
Często reklamy wprowadzają konsumentów w błąd, nie mówiąc całej prawdy o danym produkcie. Przedstawione są tylko pozytywne strony, natomiast negatywne są pomijane. Przykładem takiego działania mogą być reklamy banków, które informują o karcie kredytowej, czy samym kredycie, lecz nie wspominają o ukrytych kosztach związanych z zawarciem umowy, czy odsetkami. Nieaktualność ofert to kolejny minus, często kiedy udajemy się do sklepów, okazuje się,że oferta jest dawno wycofana, mimo tego,że reklama ukazuje się nadal w telewizji. Istotnym elementem, który jest z pewnościa minusem, to fakt,że kupujemy zbyt dożo co spowodowane jest działaniem reklamy. Często już po kilku minutach po zakupie, dochodzimy do wniosku, że dany produkt jest nam wcale nie potrzebny. Czy reklama ma na nas, aż tak duży wpływ?

Brak komentarzy: