wtorek, 24 maja 2011



Reklama online :)

Powstanie komputerów i upowszechnienie się Internetu umożliwiło szybką wymianę danych i informacji. Jedna szósta światowej populacji ma dostęp do Internetu, więc w oczywisty sposób agencje reklamowe odkrywają potencjał reklamy online do promowania marek i produktów swoich klientów.

Nowe możliwości twórcze

Reklama online stała się ważnym elementem programów zintegrowanej komunikacji marketingowej, równolegle z bardziej tradycyjnymi mediami lub w uzupełnieniu do nich. Banery internetowe, czy pop-upy są efektywnym narzędziem marketingu bezpośredniego. W ciągu kilku ostatnich lat reklama banner-owa stała się bardziej kreatywna i pomysłowa, używając krótkich filmików, czy animacji by stworzyć interakcję z widzem. Jest też szansą na szybką i tanią reklamę dla małych firm z nisz rynkowych. Trzeba jednak pamiętać, że reklama w Internecie ma krótki „okres przydatności” i powinno się ją często zmieniać, ulepszać.


Częścią potencjału reklamy online jest medium stwarzające duże możliwości twórcze. Internet jest medium eksperymentalnym i ciągle ewoluuje oznacza niemalże, że wszystko jest możliwe. Jej nowość wskazuje też, że nie ma mentorów ani modeli do naśladowania czy kopiowania, pozwala na oryginalność i świeże podejście. Internet jako medium jest pełne szumu informacyjnego, więc niezwykle ważne jest stworzenie czegoś bardzo kreatywnego. Zaletą tego medium jest szybka dwukierunkowa komunikacja z użytkownikiem czy on tego chce czy też nie.


Reklama wirusowa


Termin marketing wirusowy określa każdą strategię, która zachęca odbiorcę do przekazywania informacji marketingowej innym osobom tworząc potencjalne wrażenie eksplozji tej informacji i jej wpływu. Każdy z nas dostał kiedyś pocztą elektroniczną niecodzienny dowcip lub krótkie filmy. Niektóre się nam podobają i przekazujemy je dalej przyjaciołom i znajomym inne usuwamy. Reklama wirusowa działa tak samo opierając się na interakcji odbiorcy z komunikatem. Jest to rodzaj „wiadomości szeptanej”, który skutkuje natychmiastowym rozprzestrzenieniem się informacji . Czasami strony Internetowe zawierają gry promocyjne, konkursy, czy filmiki, które zapewne zostaną przekazane znajomym.



Brak komentarzy: