środa, 25 maja 2011

Reklama ukryta w słowach

Internet to najbardziej powszechne medium, to w nim możemy znaleźć interesujące nas informacje i treści. To czym się interesujemy, co lubimy, czego szukamy- wszystko to możemy znaleźć w Internecie, który jest wielką „przechowalnią” reklam.

Reklama jest po prostu wszędzie- czasem nawet nie zdając sobie z tego sprawy. I tak Internet poprzez ogromną ilość korzystających z niego użytkowników staje się dobrym ”miejscem” reklamowym.

W sieci coraz bardziej popularny staje się system reklamy kontekstowej.

Czym jest reklama kontekstowa?

Reklama kontekstowa to taki sposób prezentowania reklam użytkownikom rozmaitych usług , który zakłada dopasowanie treści reklam do treści stron, na których są one umieszczone. Ideą reklamy kontekstowej jest założenie, że osoba wystawiona na jej działanie chętniej na nią pozytywnie zareaguje, gdy będzie ona związana z poszukiwaną przez tę osobą informacją niż gdyby nie miała ona z nią związku.

Najpopularniejszymi reklamami kontekstowymi w Polsce są:

- AdSense, AdWords ( Google)

- AdKontekst (NetSprint/ WP)

- OnetKontekst (Onet.pl)

- SmartContext (ARBOmedia)

- Boksdy.Gazeta.pl (Gazeta.pl)

- AdSearch.pl (Interia.pl)

Sposób w jaki jest ona kierowana do odbiorców sprawia, że reklama może trafić w nasz gust i dotyczyć naszych zainteresowań, a my przez to stajemy się skłonni do skorzystania z reklamowanego produktu.

Dla przykładu przedstawiam artykuł z portalu interia.pl, znajdującego się w dziale dla kobiet- w tym tekście zamieszczono kilka reklam kontekstowych ( słowa zaznaczone są na niebiesko tj. rodzice, przerwie, klasy).

http://kobieta.interia.pl/raport/show/album/news/podharcmistrz-ciastek,1602426

To tylko jeden z przykładów reklamy kontekstowej, ponieważ może ona występować także w innych formach takich jak grafika, animacja czy też link sponsorowany w wyszukiwarkach internetowych, dzięki czemu nawet strona o niskim rankingu może zostać szybko wyszukana przez innych użytkowników sieci.

Link sponsorowany działa na zasadzie słów kluczowych, które w wynikach wyszukiwania aktywuje daną reklamę.

Podczas przygotowuje się kampanię ważne są słowa kluczowe, które najlepiej opisują produkty, usługi, zakres działalności oraz branże reklamodawcy. Właśnie od ich adekwatności oraz jakości tekstów reklamowych będzie zależała realizacja założonego celu kampanii. Gdy użytkownik wpisze dane słowo do wyszukiwarki, reklama wyświetla się powyżej naturalnych wyników.



Reklama kontekstowa działa zazwyczaj wg następującego schematu:

  • klient zamawiający reklamę tworzy jej proponowaną treść oraz ustala listę haseł kluczowych
  • reklama pojawia się gdy w treści usługi, z której korzysta internauta występują wskazane słowa kluczowe
  • klient płaci albo za samą emisję reklamy (PPM), albo za jej zauważalny efekt w postaci kliknięcia (PPC) w nią lub wykonania jakiejś innej akcji przez internautę (PPA, np: wypełnienie ankiety), albo opłata jest kombinacją tych form naliczania kosztów.

Link

Nie da się ukryć, że reklama jest tak naprawdę wszędzie. W każdym słowie, obrazie, zdjęciu może kryć się reklama. Reklama kontekstowa prawdopodobnie stanie się jeszcze bardziej popularna, ponieważ potrafi dotrzeć do poszczególnych grup docelowych.

Źródła:

http://kobieta.interia.pl/raport/show/album/news/podharcmistrz-ciastek,1602426http:

www.adkontekst.pl/reklamodawcy/jak-to-dziala/jak-dziala-link-sponsorowany

http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama_kontekstowa


Brak komentarzy: