Podobnie jak filmowe czy literackie, również za reklamę przyznawane są prestiżowe nagrody. Jeden z najważniejszych festiwali reklamowych odbywa się co roku w Cannes i co roku wiele polskich reklam startuje w wyścigu po najwyższe wyróżnienie- Złotego Lwa. Nagrody można dostać w ośmiu kategoriach.
Choć co roku reklam do wyboru jest wiele, rodzime agencje reklamowe mogą się pochwalić sukcesami. W roku 2010 zdobyły trzy statuetki, dwie srebrne i brązową. Trzy Lwy powędrował do polskiej agencji również w roku 2004. Złotego Lwa w konkursie Young Creatives zdobył polski duet w 2006r. Chociaż nie zawsze udaje się nagrody otrzymać, w ścisłym finale zawsze odnaleźć można jakiś polski akcent.
Oto nagrodzona Złotym Lwem reklama Sony Bravia
Niestety większość reklam wzbudza naszą niechęć i nie nadaje się do konkurencji o jakąkolwiek nagrodę. Dlatego też studenci z Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej zorganizowali festiwal antyreklamy „Chamlet”. Przyznawane są tam nagrody dla najgorszych reklam w pięciu kategoriach. Jury złożone jest z medioznawców, językoznawców psychologów oraz specjalistów od reklamy. I tak np. w kategorii reklama społeczno-polityczna w 2010 r. nagrodę otrzymał sztab wyborczy Grzegorza Napieralskiego za kampanię prezydencką.
Źródła:
www.swps.pl
www.rekalmania.gazeta.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz