czwartek, 26 maja 2011

Reklama internetowa – rekordowe wydatki

Rekordowe miliony w reklamowej sieci nastąpiły w 2010 roku. Był on rekordowy pod względem wydatków na reklamę w Internecie. Z raportu wynika, że wydajemy coraz więcej pieniędzy na promocję w Internecie.


Raport

          Raport przygotowała firma doradcza PwC dla IAB Polska. Wynika z niego, że reklamodawcy w ubiegłym 2010 roku na promocję w sieci wydali 1,58 mld zł. Wartość rynku reklamy internetowej w 2010 wzrosła o 204 mln zł. Przedsiębiorcy wydali na nią o 17 proc. więcej środków niż rok wcześniej.


Kryzys i 2009 rok

          IAB i PwC zebrały dane o przychodach reklamowych od 29 największych graczy w polskiej sieci. Wynika z nich, że polski rynek reklamy internetowej przeszedł przez kryzysowy rok 2009 suchą stopą i po raz kolejny zanotował dwuprocentowy wzrost - o 11,1 proc. Na tle całej branży, która według szacunków sieci domów mediowych Zenith Optimedia skurczyła się o niemal 12 proc., to wynik wręcz rewelacyjny. Dzięki temu wydarzeniu, Internet umocnił swoją pozycję jako drugiego najpopularniejszego kanału reklamowego w Polsce, zaraz po telewizji. Po tym okresie reklama w internecie wyraźnie odżyła. Najgorsze jest już za wydawcami, którzy najmocniej odczuli zmniejszone wydatki na promocję w internecie.


Wartość rynku reklamy internetowej

          W Polsce w 2010 r. wyniosła około 1 578 mln zł. Wynika to z raportu przygotowanego przez PricewaterhouseCoopers na zlecenie IAB Polska. Oznacza to wzrost o 17 procent w stosunku do poprzedniego roku. Dane raportu IAB AdEx omawianego przez portal wirtualnemedia.pl pokazują, że najsłabszy wzrost odnotowano w I kwartale, gdy wyniósł on jedynie 8 procent. W II kwartale wzrost wynosił już 20 proc., zaś w trzecim aż 24 proc (w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009). Kwartał IV to wzrost 10-procentowy.


Reklama graficzna i nie tylko

          To najpopularniejsza forma reklamy. Pozostaje z 45 procentowym udziałem w rynku. Coraz większym zainteresowaniem reklamodawców cieszy się marketing w wyszukiwarkach (SEM). Ten sposób promocji stanowi już 30 procent wszystkich wydatków reklamowych. Na podium z 17 procentami udziałów w rynku znalazły się ogłoszenia internetowe. Czwarte miejsce pod względem udziału w rynku zajęła reklama efektywnościowa („płać za efekt”). Taki sam wynik jak przed rokiem - 6 proc. - zanotowała reklama e-mail.


          Zanotowano również ponad dwukrotny wzrost udziałów reklamy wideo z 1 procent do 2,2 procent (co jest dość istotną informacją dla branży). Wydatki na reklamę „wideo” display wzrosły z 2 do 5 procent. Poprawienie o 155 procent wyniku z przed roku to tak na prawdę największy wzrost ze wszystkich segmentów reklamy w sieci. Pozostaje tylko czekać na kolejny raport podsumowujący rok 2011. Miejmy nadzieję, że z podobnym, a nawet i lepszym wynikiem.



Źródła:

http://www.tvn24.pl/12692,1695192,,,obejrzelismy-reklamy-za-1-6nbspmldnbspzl,wiadomosc.html
http://www.tvn24.pl/12692,1649216,0,1,reklama-internetowa-kryzys-przeszla-sucha-stopa,wiadomosc.html
http://www.tvn24.pl/12692,1695192,,,obejrzelismy-reklamy-za-1-6nbspmldnbspzl,wiadomosc.html
http://www.wnabc.com
http://www.bothunters.pl
http://www.ewitryna.pl
http://www.forsal.pl
http://www.expertia.pl
http://www.czasbochenski.pl

Brak komentarzy: