czwartek, 26 maja 2011

Barwy w reklamie


Istotnym czynnikiem kształtującym nastrój reklamy to barwy. Poprzez kolor, można wyrazić bardzo dużo. Smak, zapach czy emocje. Odpowiednio dobrane kolory wywierają wpływ na samopoczucie człowieka i mogą zmienić jego nastrój oraz w pewnym stopniu wpłynąć na zachowanie. Pewne zestawienia kolorów, nasuwają skojarzenia.



Barwy ciemne,ciepłe- kolory tej kategorii, to czerwowo-brązowy, który aje uczucie radości, ciepła. Nasuwa skojarzenia z ziemią, ciepłem czy stabilnością.
Złoty-to bogactwo, elegancja,pieniądze, kojarzy się z większym znaczeniem.
Brązowy- wzbudza zaufanie, daje poczucie ciepła, symbolizuje elegancje, bogactwo i przywództwo.
Kolory te, kojarzone są z klasyką i tradycją. Takie kolory są idealne do przedstawiania ich młodym,bogatym odbiorcom. Używają ich firmy finansowe, rolnice lub bankowe.
Barwy jasne, ciepłe posiadają przyjazny charakter, mocno rzucają się w oczy. przyciągają uwagę. Nie należy ich nadużywać. Barwy ciepłe, optycznie powiększają objętość. Stosuje się je więc tam, gdzie zawartość opakowania powinna wyglądać na większą, np. opakowania chipsów.
Ich zastosowanie, to najczęściej artykuły dla dzieci, edukacja i sport.
Kolor czerwony- wyraża energię, miłość, siłę,sukces.
Kolor pomarańczowy-wyraża energiczność, zabawę,ambicje, ciepło.
Kolor żółty to radość optymizm,lato, słońce,dostatek.Różowy to miłość,zakochanie,delikatność,wierność,lub współczucie.

Barwy jasne,zimne-to kolory, które nadają estetyki. Oznaczają świeżość, subtelność. To zestawienie wykorzystuje się w prezentacji produktów dla kobiet. Natomiast zestawienie z barwami szarymi, daje profesjonalny charakter. Sugeruje się stosowanie tych barw dla firm lub produktów, które związane są, ze sportem, kosmetykami, zdrowiem czy medycyną.
Barwy ciemne ,zimne symbolizują stabilizację. Zastosowanie tych barw, sugeruje się firmom informatycznym, sanitarnym i lekarskim.

Dobór odpowiedniej kolorystyki do określonej usługi lub produktu, ma ogromne znaczenie.

Brak komentarzy: