Zdjęcie pochodzi ze strony: http://interaction.dundee.ac.uk/~mchisholm/wordpress/?paged=3
Jednym z najważniejszych aspektów planowania kampanii reklamowej jest określenie tego, kto będzie chciał kupić promowany przez daną firmę produkt. Należy zadać sobie parę kluczowych pytań o to czy wybrana grupa docelowa będzie generować zyski, dlaczego swoją kampanię kierujemy właśnie do takiej grupy odbiorców. Odpowiedzi na te zasadnicze pytania powinno się skonfrontować z wynikami odpowiednich badań. Należy określić w nich to, wśród jakich faktycznie odbiorców dany produkt jest popularny, pożądany. Kiedy już ustalimy powyższe fakty, warto dowiedzieć się dlaczego nasi potencjalni klienci wybierają właśnie nasz produkt, i co należy zrobić, aby zwiększyć liczbę stałych odbiorców oferowanych dóbr czy usług. Równie istotne są dane na temat wieku, płci, poglądów, zainteresowań, zarobków, wykształcenia osób należących do tzw. targeting group.
Poprawnie stworzona reklama ma za zadanie docierać do najważniejszych potencjalnych klientów. Mówi się tutaj o pojęciu marketingu ukierunkowanego, czyli takiego, który koncentruje się na określonej grupie osób, które najprawdopodobniej kupiłyby reklamowany przez nas produkt czy usługę. Przy tym należy także wypracować sposoby na skuteczne porozumiewanie się z potencjalnymi klientami tak, aby przekaz reklamowy był dokładnie zrozumiały, przejrzysty, czytelny.
Aby lepiej zobrazować opisywaną tematykę można posłużyć się przykładem: dobrze zrobiona reklama dużego samochodu rodzinnego z pojemnym bagażnikiem będzie podobać się przede wszystkim osobom, które posiadają małe dzieci czy planują rodzinę. Ta sama reklama może wydać się mniej atrakcyjna lub nawet nie przyciągająca uwagi osób nie myślących jeszcze o zakładaniu rodziny, a raczej skoncentrowanych na karierze. Takie osoby zainteresują się raczej spotem przedstawiającym szybki samochód czy nawet mały, ale doskonale nadający się do jazdy po mieście.
Przy planowaniu marketingu ukierunkowanego nie należy zapominać o tym, że w każdym społeczeństwie zachodzą nieuniknione zmiany. Często mają one duży wpływ na planowanie strategii marketingowych. Takimi zmianami mogą być migracje ludności – wzrost zasiedlenia lub spadek ilości mieszkańców danego terenu. Równie znaczącym przykładem są kwestie finansowe. Chodzi tutaj głównie o dochód potencjalnych klientów i jego zmiany. Ma to wpływ na wyniki sprzedaży danego produktu. Jest to ważne gdy dochód spada, a sprzedawany produkt znajduje się „na wyższej półce”. W takim wypadku jego sprzedaż prawdopodobnie zmaleje.
Kolejnym znaczącym czynnikiem jest nieunikniona zmiana stylu życia. Wiąże się to z postępem, zmianą poglądów i idei współczesnego człowieka. Nierozerwalnie łączy się to także z dochodami gospodarstw domowych.
Podsumowując, przy planowaniu kampanii reklamowych należy dokładnie określić do kogo skierowane będą nasze działania, brać pod uwagę nieustannie zachodzące zmiany, które warunkują powodzenie naszej ciężkiej pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz