wtorek, 3 maja 2011

Nowy wymiar w reklamie

Mamy XXI wiek. Konsumenci, widząc już setki tysięcy różnych reklam, poczuli się znudzeni. Agencją reklamowym coraz ciężej przykuć uwagę potencjalnego klienta. Dlatego nic więc dziwnego, że producenci szukają coraz to nowszych i bardziej innowacyjnych sposobów na zadziwienie klienta. Jednym z nich może być właśnie reklama w 3D. 
Wszystko zaczęło się od zwykłych podświetlanych statycznych reklam na ulicach. Ludzi przyciągały zaledwie migające światełka. Z czasem gdy technika poszła naprzód  twórcy animacji coraz bardziej zaczęli udoskonalać swoje projekty. Jednak dopiero od czasu premiery filmu Jamesa Camerona pt "Avatar" i jego niebywałego sukcesu, owa technologia przeżywa prawdziwy rozkwit. Nie ma możliwości aby jakikolwiek nowy film z gatunku Science Fiction, czy akcji nie wyszedł w 3D. Coraz częściej zaczęło się też mówić o telewizji w tej technologi. Nic więc dziwnego, że i twórcy reklamy pokładają nadzieje w animacji 3D. Wielkie koncerny takie jak Adidias, Nissan, Hyundai, czy Samsung  już zaczęły ją wykorzystywać do promocji swoich marek czy też produktów. Na swoim koncie mają po parę ciekawych projekcji reklamowych. Oto niektóre z nich:


 
Po obejrzeniu tych oto filmików doszłam do wniosku, że wszystkie projekcje są po prostu rewelacyjne. Każdy z pokazów jest unikalny, bardzo przemyślany, zapierający dech w piersiach i co tu dużo mówić genialny. Istne dzieła sztuki. I pomyśleć, że ta technologia dopiero jest odkrywana.... Aż strach pomyśleć co spece z reklamy mogą wymyślić za parę lat. Już dziś widać, że taka animacja w 3D ma potencjał, jednak jak nie trudno się domyśleć również pociąga za sobą ogromne koszta. Nic dziwnego, że stać  na nią tylko nielicznych. Nasuwa się więc pytanie: Czy aby koszty znacząco nie przyćmiewają rezultatu? Czy takie coś się w ogóle opłaca? Osobiście uważam, że taka projekcja jest warta swojej ceny. Efekt jest rewelacyjny, nikt koło czegoś takiego nie przejdzie obojętnie. Ponadto w dobie, gdzie dostęp do internetu ma prawie każdy, takie filmiki z pokazów bardzo szybko rozprzestrzeniają się po sieci co umożliwia producentom dotarcie do niezliczonej ilości konsumentów na całym świecie, a nie tylko do samych uczestników pokazu. Dlatego koszta z pewnością się zwracają. Nie zapominajmy również, że są to tylko kilkugodzinne pokazy, co również obniża koszta, jednak wciąż jeszcze dużo brakuje aby na dobre, technologia 3D zagościła w naszym  codziennym życiu. Chociaż przy takim tempie rozwoju technologi to kto wie? Może już za kilka lat ujrzymy pierwszy proszek wychodzący z telewizora...

Zdjęcia
1. http://gameonly.pl/wp-content/uploads/2010/09/mitsubishi-3d-blu-ray.jpg
Filmy:
1 http://www.youtube.com/watch?v=tu0TRA6a21Q&feature=player_embedded
2 http://www.youtube.com/watch?v=Tp2Z_RBcLPs&feature=player_embedded
3 http://www.youtube.com/watch?v=xrJCSJudmEg&feature=player_embedded
4 http://www.youtube.com/watch?v=-UmzkbwUnx4&feature=player_embedded


Brak komentarzy: