Kampania była skierowana nie tylko do stałych kibiców Wisły, ale przede wszystkim do mieszkańców Krakowa. Miała na celu zachęcanie do przychodzenia na stadion przy Reymonta i oglądania meczów na żywo.
Kampania wizerunkowa ruszyła tuż przed pierwszym meczem Wisły w rundzie wiosennej na własnym boisku. Na mecz z Ruchem Chorzów przyszło wówczas niespełna 14. tysięcy krakowskich kibiców. Wynik ten nie był jeszcze powodem do dumy, ale frekwencja w kolejnych spotkaniach na obiekcie przy Reymonta stale wzrastała.
Podczas kampanii Wisła widoczna była w prasie, internecie, stacjach radiowych oraz słupach ogłoszeniowych w całym Krakowie. Stworzony został też specjalny film reklamowy (patrz poniżej) który wyświetlany był również na wielkim ekranie umieszczonym na budynku Teatru „Bagatela”, który stoi w samym centrum Krakowa. W ramach kampanii zmieniono szatę graficzną oficjalnej strony Wisły Kraków, która od tamtego czasu jest bardziej przejrzysta i przyjazna dla internautów.
W ostatnim sezonie krakowski klub przeszedł sporą metamorfozę: nowy trener i wielu nowych zawodników. Kampania miała przybliżyć nowe twarze fanom. Stąd też głównymi postaciami kampanii byli Sergiej Pareiko, Kew Jaliens, Michaił Siwakow, Maor Melikson oraz Cwetan Genkow, czyli najnowsze nabytki Białej Gwiazdy.
Przygotowano też spot reklamowy, w którym hasłem przewodnim jest Gramy dla Was. Do kibiców w języku polskim zwraca się trener Robert Maaskant, który mówi: - Od was zaczynamy ustalanie składu. A później krótkie zdania wypowiadają piłkarze. Wszyscy w języku polskim, bez względu na narodowość. Maor Melikson mówi zatem: - Gramy dla was. Cezary Wilk dodaje po chwili: - Jesteście naszym dwunastym zawodnikiem. Osman Chavez apeluje do fanów: - Potrzebujemy was. A całość podsumowuje ulubieniec trybun przy ul. Reymonta, czyli Patryk Małecki, który stwierdza: - Wisła to Wy!
Trzeba przyznać, że tak zorganizowana kampania, skierowana bezpośrednio do kibiców, jest swego rodzaju nowością na polskim rynku. Odniosła ona sukces, ale ten nie byłby możliwy bez dobrej gry drużyny. Jeszcze przed rozpoczęciem kampanii władze krakowskiego klubu zapewniały, że ta doczeka się kolejnych odsłon. Czy tym razem hasło przewodnie będzie brzmiało Walczymy o Ligę Mistrzów?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz