środa, 25 maja 2011

Kevin Butler – twarz Sony w branży rozrywki elektronicznej...


…która tak naprawdę nie istnieje.



Ani japoński prezes Sony, ani szef koncernu w Europie, ani główny przedstawiciel na największym rynku amerykańskim nie są najbardziej kojarzonymi postaciami w świecie graczy. To Kevin Butler, twór speców od marketingu, dyrektor najdziwniejszych departamentów firmy. Kim jest Kevin Butler i dlaczego zdobył serca graczy na całym świecie? Wystarczy zobaczyć choć jedną reklamówkę z jego udziałem, aby pojąć ten fenomen.

Jedną z kilku kampanii promocyjnych, które prowadzi Sony, jest ta zatytułowana „ It Only Does Everything”. Skupia się ona na flagowej marce Sony – PlayStation. Postać Kevina Butlera pojawiła się w kampanii po raz pierwszy w 2009 roku. Jak sam twierdzi, ma „dyplom z bycia niesamowitym”, a każdy spot reklamowy z jego udziałem osiąga w serwisie YouTube kilkadziesiąt lub kilkaset tysięcy wyświetleń.


Butler w kolejnych reklamówkach jawi się jako przedstawiciel najbardziej kuriozalnych departamentów reprezentowanej przez siebie firmy (kierownik działu do spraw momentów pełnych akcji, szef departamentu trafności gier) W trakcie swej kariery wcielał się w najróżniejsze role – był już wikingiem, zawodowym kierowcą, żołnierzem, mieszkał także przez 3 miesiące u amerykańskiej rodziny, aby sprawdzić jak bawią się z pomocą Playstation.

Sympatia fanów PlayStation i Sony rozgorzała na dobre w 2010 roku po wystąpieniu Butlera na konferencji Sony podczas corocznych targów E3, które miały miejsce w Los Angeles. Butler wygłosił na scenie płomienne, porywające i pełne żartów przemówienie.

Wszystko byłoby jak w bajce, gdyby nie to, że w Sony nikt taki, jak Kevin Butler nigdy nie pracował i nie pracuje. Postać ta została wykreowana przez firmę Deutsch Inc. na zlecenie amerykańskiego oddziału japońskiego giganta. Aparycji udzielił jej aktor Jerry Lambert, który w swym dorobku ma tylko kilka, niezbyt imponujących pozycji. Wielu odbiorców reklamy Sony przez długi czas sądziło, że ma do czynienia z prawdziwym krawaciarzem z Sony, tymczasem zarówno reklamówki, jak i powyższe wystąpienie na E3 w całości zostało wykreowane przez Deutch Inc.

Mimo tego, że Butler wykreowany został tylko na potrzeby kampanii reklamowych Sony, to rzesze graczy z całego świata pokochały go i cały czas darzy ogromna sympatią. Kevin pojawia się w kolejnych reklamówkach Sony i gromadzi fanów. Zainteresowanie jego postacią wskazuje na sukces kampanii reklamowej, którą zleciło Sony.

Wielu i tak dało się nabrać, głęboko wierząc w to, że Butler jest prawdziwą postacią z branży. Nic dziwnego – facet ma własne konto na Twitterze, pojawia się na konferencja Sony. Żadna inna postać wykreowana przez firmę (np. Marcus, nastolatek wykreowany na potrzeby kampanii reklamowej PlayStation Portable, nomen omen zwieńczonej klęską, bo PSP powoli zdaje się być umierającą platformą), ani żadna inna kampania reklamowa Sony, którą przeprowadzano w ostatnich latach, nie odbiła się tak szerokim echem. Nic dziwnego, kiedy Butler o graniu mówi z wyjątkową ekspresją. I chyba za to pokochali go gracze na całym świecie. Nie tylko posiadacze PlayStation.  



Kuba Tobiasz.



Brak komentarzy: